מתי יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית

תוכן ממומן

רשלנות רפואית

קרדיט: PIXABAY

רשלנות רפואית הוא מושג הנמצא באפלה, רבים לא מודעים לכך שנעשה להם עוול ורוב המקרים האלו מסתכמים ללא שום פיצוי מצד המטפל. עורך דין רשלנות רפואית הוא עורך דין המתמחה בזיהוי מקרים של רשלנות רפואית, הן אם מדובר על רשלנות רפואית בתאונות דרכים, לידה, צבא ועוד. רשלנות רפואית גורמת לנזק פיזי מוכח המתלווה לרוב גם בעוגמת נפש ונזק לטווח הארוך.

 

מהי רשלנות רפואית?

רשלנות רפואית מאופיינת במספר מקרים בהם קיימת אי נקיטת הליכים סטנדרטים. הפרשנות היא, אם הרופא היה נוקט באותו מקרה באמצעים נכונים ומקצועיים, זיהוי הפציעה/מחלה ונכונות לטיפול היו מגיעים לתוצאות טובות יותר מצידו של הסובל. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בכך שהמטופל אינו נשלח לאבחון הפציעה כגון: צילומי רנטגן, בדיקות דם, ביופסיה, MRI והתרשלות באי פניה לבדיקה מיידית.

 

יש להבדיל בין טעות אנוש ובין רשלנות רפואית שכן לכל אחד מהמקרים יש התייחסות משפטית אחרת. במסגרת תפקידו של הרופא מוטלת עליו האחריות לאבחן את המקרה ביחס לפציעה/מחלה. כאשר הוכח כי לא מדובר בטעות אנוש אלא ברשלנות רפואית (בכך שהרופא לא ביצע את ההליך כנהוג), רק אז המצב המשפטי מוגדר בתור רשלנות רפואית. במקרה שאכן מדובר על רשלנות, רצוי לפנות אל עוד אשר מתמחה ברשלנות רפואית.

 

מהי רשלנות רפואית בלידה?

רשלנות רפואית מתייחס למתן שירותים רפואיים תוך קיפוח הליכים רפואיים, כאשר קיפוח זה גורם נזק למטופל. בתחום המשפט הדיון הנפוץ ביותר בתחום הרשלנות הרפואית הוא רשלנות רפואית בלידה. רשלנות רפואית בלידה מתאפיינת באי התאמה בין הציפייה לבין המציאות במהלך הלידה, עקב כך נגרם נזק לתינוק או ליולדת. רשלנות רפואית בלידה באה לידי ביטוי בפיענוח לא תקין של תוצאות אולטרסאונד, חוסר תשומת לב לסימפטומים במהלך ההיריון והלידה, אי הפניה לבדיקות רלוונטיות במהלך הלידה וחוסר אחריות כלפי מצבה של היולדת. בכל מקרה בו היולדת מרגישה כי במהלך ההיריון שלה נגרם נזק עקב רשלנות בלידה היא צריכה לקבוע פגישה עם עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בלידה.

 

התפקיד של עורך הדין הוא לזהות את המקרה ולהבדיל בין מקרים של טעות בשוגג ובין רשלנות רפואית כפי שהיא מוגדרת על ידי בית המשפט. יש ליחס קשר ישיר בין הנזק ובין הרשלנות על ידי עורך דין מוסמך, להפנות את התיק הרפואי למומחה בתחום הרלוונטי. לאחר קבלת חוות הדעת ממומחה יש לשלוח את התיק לבית המשפט, ייתכן ויהיו מקרים בהם נרצה לקבל חוות דעת נוספת. שימו לב, תיקי רשלנות רפואית במהלך הריון נחשבים לתיקים קשים, יש להגיש את התביעה עד 7 שנים מאותו מקרה. קטין רשאי להגיש את התביעה לפני התיישנות 7 שנים מיום הגיעו לגיל 18. פנייה אל עורך דין המתמחה ברשלנות רפואית בלידה הינה חובה להצלחת המשפט וקבלת הפיצויים שמגיעים לכן.

 

מחפשים מתי יש לפנות לעורך דין רשלנות רפואית ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך