לכל הנשים בהריון – מדוע חיוני להקדים ולהתחסן עוד לפני שמתחילה עונת השפעת?

ארגון המיילדות בישראל קורא לכל הנשים בהריון להתחסן בהקדם נגד שפעת ושעלת - 4

לקראת עונת השפעת: ארגון המיילדות בישראל קורא לכל הנשים בהריון להקדים ולהתחסן עוד לפני שמתחילה העונה, כך שעד גל התחלואה, גופן כבר יפתח נוגדנים

ארגון המיילדות בישראל, המייצג את 1,400 המיילדות בבתי החולים הציבוריים בארץ, מיילדות הבית והקהילה קורא לכל הנשים בהריון להקדים להגיע במטרה להתחסן נגד שפעת וגם נגד מחלת השעלת

בארגון המיילדות מסבירים: “חיסון נגד שפעת לנשים בהריון מגן על האישה וגם על העובר שבבטן. נשים בהריון נמצאות בקבוצת הסיכון המוגבר לחלות בשפעת לעומת האוכלוסייה הכללית ולכן חיוני שיתחסנו מוקדם ככל האפשר עוד לפני שמתחילה עונת השפעת, על מנת שעד תחילת גל התחלואה, גופן כבר יספיק לפתח נוגדנים.

המטרה היא למנוע את המחלה ולהפחית את הסיכון לסיבוכים שכן שפעת חריפה מגבירה את הסיכון ללידה של תינוק במשקל נמוך או ללידת פג ומכאן החשיבות הרבה של ההתחסנות. יודגש שגם נשים אחרי לידה נמצאות בקבוצת הסיכון לחלות, למשך עוד מספר חודשים אחרי הלידה.”

בארגון המיילדות מרגיעים: “החיסונים בטוחים לחלוטין, הם הוכחו מחקרית והתרכובת שבהם מעודכנת לעונת השפעת 2022-2023. החיסונים הניתנים בזריקה, מכילים נגיף מומת ואין כל עדות מדעית לנזק כלשהו שעלול להיגרם לעובר או להריון, אלא להיפך. גם האם וגם העובר מוגנים מפני מחלה קשה ולידה מוקדמת, שכן הוכח מחקרית שהחיסון תורם גם לתינוק לאחר הלידה ואף מפחית את הסיכון לסיבוכים במידה ויחלה חלילה. החיסון גם בטיחותי לנשים שמניקות ומפחית את הסיכון לחלות בשפעת ולהדביק בה את התינוק היונק”.

באשר לחיסון לשעלת, מוסיפים בארגון המיילדות: “חיוני לקבלו לקראת סוף ההיריון כלומר בשבועות 27-36 במטרה להגן על האישה וגם על העובר שבבטן באמצעות הנוגדנים לשעלת אשר עוברים דרך השליה ומספקים הגנה גם אחרי הלידה לחודשים הראשונים לחייו של התינוק.”


נשים בהריון שרוצות להתייעץ לקראת חיסוני השפעת והשעלת או בנושאים נוספים, מוזמנות לקהילת הפייסבוק הסגורה הנקראת מילה של מיילדת, המונה כ – 3,600 נשים ומנוהלת על ידי מיילדות מקצועיות ומאפשרת לכל אישה להעלות שאלה, גם באופן אנונימי ולקבל מענה מקצועי ומבוסס ראיות.

בשיתוף: אירגון המיילדות בישראל

מחפשים לכל הנשים בהריון – מדוע חיוני להקדים ולהתחסן עוד לפני שמתחילה עונת השפעת? ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך