תביעת תאונות עבודה – איך זה עובד?

תוכן ממומן

yellow-safety-helmet-is-lying-floor-near-dead-worker-concept

קרדיט: FREEPIK

תאונות עבודה הן נושא חמור מאוד במקום העבודה. הם יכולים להיגרם ממגוון גורמים, כולל תכנון וניהול לקויים, כמו גם הכשרה ובטיחות לקויים.

עובדים נאלצים להתמודד עם מצבים שונים בזמן שהם בעבודה, כמו עבודה בסביבה לא יציבה או חשיפה לחומרים כימיים מסוכנים. מצבים אלו עלולים לגרום לפציעות הדורשות טיפול רפואי.

תאונות עבודה מהוות בעיה רצינית עבור תעשיות רבות. הם משפיעים על חייהם של העובדים ומשפחותיהם. הגורמים השכיחים ביותר לתאונות עבודה הם רשלנות ותכנון לקוי. אלה נגרמים בדרך כלל מטעות אנוש או אי ידיעה לגבי התנאים שעלולים להוביל לתאונה.

תביעת תאונות עבודה

תביעת תאונות עבודה היא תחום בו מוגשות תביעות על בסיס יומי. אנשים רבים נפצעים או מתים בתאונות עבודה. תאונות אלו יכולות לנבוע מרשלנות וחוסר זהירות של המעסיקים או העובדים. כדי להילחם בבעיה זו, חברות רבות עושות מאמצים לספק לעובדים תנאי עבודה טובים ובטוחים יותר.

התביעה בגין תאונת עבודה היא אחת התביעות הקשות והמורכבות ביותר, לא רק חברות הביטוח עלולות להרים קשיים אלא גם ביטוח לאומי. לכן אם אתם מתכננים להגיש תביעה בגין תאונת עבודה, מוטב שתשכירו את שירותיה של חברה המתמחה בתחום ולה יש את הידע והמוניטין להגיש תביעה זו.

התביעה היא לא רק מסובכת אלא גם רגישה ושנויה במחלוקת. מדובר בסוגיה מורכבת, הדורשת התערבותם של גורמים מקצועיים ואנשים מומחים אשר להם יש את הידע והניסיון בהגשת תביעת תאונות עבודה.

גובה הפיצוי בגין תאונות עבודה

גובה הפיצוי בתאונות עבודה נקבע בהתאם לחומרת הפגיעה. הוועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי היא זו שאחראית לקבוע את אחוזי הנכות. אחוזי הנכות נקבעים על סמך הפציעה, אופן השיקום, והמלצת הרופא המטפל. לאחר שיקבע אחוזי הנחות תוכלו לקבל מענקים חד פעמיים או קצבה חודשית קבועה.

מענק חד פעמי יינתן אם הועדה קבעה כי קיימת נכות בין 9%-19% כלומר מצבו של המטופל קל עד בינוני ואילו קצבה חודשית תינתן במידה והועדה קבעה כי קיימת נכות בין 20% ומעלה, או במילים אחרות מדובר במצב רפואי בינוני עד חמור.

לסיכום, אם נפצעתם במקום עבודתם או חליתם כתוצאה מתנאי העבודה או העבודה עצמה, מוטב שתגישו עוד היום תביעה לתאונת עבודה על מנת שתוכלו לקבל את הפיצוי שמגיע לכם. מאחר ותביעה זו קשה וסבוכה מומלץ שתיעזרו בחברה מקצועית ואמינה כמו זכות ויוזמה אשר תעזור לכם ותסייע לכם עם כל ההליכים הבירוקרטים הסבוכים.

 

מחפשים תביעת תאונות עבודה – איך זה עובד? ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך