סיבוכים בהשתלות שיניים ומניעתם

השתלות שיניים הן הליך ניתוחי ופולשני אשר באמצעותו מוחדר גוף זר אל העצם, במטרה לקליטתו בצורה מושלמת כחלק ממנו. מטבע הדברים מדובר בהליך מורכב שהתפתח על פני שנות מחקר רבות והצלחתו תלויה בלא מעט גורמים. בניגוד להשתלות אחרות, בהם מושתל איבר חי אל הגוף, בהשתלת שיניים מדובר בהשתלת עצם זר, דבר שמקל את תהליך הקליטה וזאת בתנאי שההשתלה בוצעה כהלכה ובהתאמה מלאה למטופל, למצבו ולצרכיו.

הכשל העיקרי שעשוי להיגרם לאחר השתלת שיניים הוא בשל חוסר התאמה בין השתל למנשך, דבר שיגרום לשן להיראות לא טבעית ולהביא לתחושת חוסר נוחות וקושי בלעיסת מזון. ישנם מספר סוגי שתלים כאשר לכל אחד מהם יתרונות וחסרונות. אולם הבחירה בשתל מסוים על פני אחר חייבת להתבצע לאחר היכרות עם המטופל, בחינת מצבו הרפואי והתעמקות בצילומי פה ולסת. כיום ניתן לבצע צילומי תלת מימד מתקדמים שיתנו לרופא המנתח תמונת מצב מדויקת ועדכנית לגבי מצב הפה והעצם המהווה בעצם מצע לשתל. צילומים כאלה יאפשרו תכנון קפדני של הניתוח, יצירת השתלים במידה הרצויה ויעזרו במיקום השתל בנקודה המתאימה על גבי העצם.

חשוב לציין כי השתלות השיניים הם תחום רפואי באמתחתו מחקר מתקדם ושיטות עבודה חדשניות שהחליפו את אזמל המנתחים בקרני לייזר זעירות, שתלי זירקוניה איכותיים וצילומי תלת מימד מדויקים המאפשרים השתלות שיניים ביום אחד ללא תהליכי המתנה ושיקום ארוכים ומלווים בכאב. כל הללו מביאים לידי רמת הצלחה גבוהה בתחום והסיכונים הם מזעריים ונובעים בעיקר מטעויות אנוש וחוסר מקצועיות. הנחה נכונה של שתלים שהותאמו מראש למטופל יבטיחו כמעט מאה אחוזי הצלחה.

גורם שעשוי לגרום לכישלון של תהליך השתלת השיניים הוא עישון. עשן הסיגריות והניקוטין משפיע על מצב החניכיים ועצמות הלסת ומחליש אותם. כמו כן לאחר בצוע ההשתלה עישון יגרום לאספקת דם מופחתת לאזור הפתוח ויעכב את סגירתו והחלמתו, מה שיקשה על קליטת השתל. לאדם מעשן השתלת שיניים עשויה להיות בזבוז של זמן וכסף ועל כן מומלץ להפסיק לעשן טרם ההשתלה ורק לאחר תקופה בה הפה נקי מניקוטין ועשן ולאחר בדיקת רופא כי העצם בריאה ומספקת לקליטת השתלים, להתחיל בביצוע ההשתלה. מומלץ שלא לשוב ולעשן לאחר מכן על מנת להבטיח את בריאות הפה, בריאות הגוף בכלל ועמידות השתלים לאורך זמן.

מחפשים סיבוכים בהשתלות שיניים ומניעתם ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך