מהערב תוקפא פעילותן של הבדיקות המהירות באילת ובים המלח

באדיבות סופיה ישראל - 12

סופיה ישראל: “אנו מצטערים להודיע כי מהערב (ראשון 27.12.2020) תוקפא פעילותן של הבדיקות המהירות באילת ובים המלח למשך שבועיים. בשאר אזורי הארץ פריסת הטכנולוגיה נמשכת. תושבי ישראל זקוקים לעוד בדיקות מיידיות עם העלייה בתחלואה ולצד המרוץ להשפעתו של החיסון”

ב – 3 תחנות בדיקה באיי התיירות באילת ובים המלח, בהן הוצבו כ – 10 מכשירים ניידים. הנבדקים קיבלו תוצאה בתוך כ – 15 דקות הודות לטכנולוגיה הפועלת באישור ה – FDA משרד הבריאות ותו התקן האירופאי CE ומאפשרת לכל מכשיר לבצע כ – 40 בדיקות בשעה.

הקפאת הפעילות מתבצעת בעקבות הודעת ועדת הקורונה אשר אישרה את הצעת משרד הבריאות לביטול ההכרזה על האיים ירוקים.

 

במקביל נמשכת פריסת הטכנולוגיה המתקדמת של סופיה בכ – 150 נקודות  ברחבי הארץ לטובת הורדת העומס המוטל על מעבדות ה –  PCRבאמצעות בדיקות מהירות עם תוצאות בזמן אמת. הנתיב הטכנולוגי מתבצע באמצעות המלאי הקיים של כ – 300 מכשירים מתקדמים שנרכשו על ידי משרד הבריאות מתאגיד קווידל האמריקאי המתמחה בפיתוח טכנולוגיות לאבחון מדויק ומהיר של מחלות זיהומיות.

הודות לביצועים המואצים של סופיה ניתן בעזרתה לאתר חולים בשלב מוקדם בתהליך פשוט ומהיר ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות ולקטוע את שרשרת ההדבקה תוך דקות.

 

עד כה כבר בוצעו בעזרת סופיה (בנוסף לאיים הירוקים) כ – 100 אלף בדיקות מיידיות בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר ובקופות החולים.

עוד הדגישו בסופיה ישראל כי : “עם העלייה בתחלואה, גילוי המוטציות והזנים החדשים ולצד המרוץ להשפעתו של החיסון, תושבי ישראל זקוקים לעוד בדיקות מיידיות כחלק מהמשך המאבק נגד נגיף הקורונה. הטכנולוגיה החדשה היא תחמושת מתקדמת המגדילה את העוצמה שלנו במלחמה נגד הקורונה שלמרבה הצער לא הולכת להיעלם בקרוב”.

סופיה שפותחה על ידי ענקית האיבחון קווידל, היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA לפני מספר חודשים הפועלת בהצלחה ללא מעבדה באמצעות כ – 60 אלף מכשירים בארצות הברית. הודות למענק פדרלי להגדלת היצור, יצמח השימוש בה ל – 8 מיליון בדיקות בשבוע כבר בחודש ינואר. קווידל אף קיבלה לאחרונה את אישור ה – FDA לבדיקת קורונה נוספת ומהירה יותר, המתבצעת ללא מכשיר. קבוצת רימיפארם, נציגת קווידל בישראל, כבר פועלת לאישורה של הערכה מול משרד הבריאות. במהלך 2021 תייצר קווידל כ – 600 מיליון בדיקות מהירות כהמשך מענה על הצורך בישראל ובעולם.

רק לאחרונה קבעו  חוקרי אוניברסיטת הרווארד שביצוע בדיקות מהירות יכול לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים והדגישו שמדובר בקצב שיכול לחסל את המגיפה בתוך כמה שבועות. “הבדיקות המהירות למעשה מזהות מי מדבק ומי לא והן יעילות במיוחד בשלבי המחלה שבהם החולה מדבק לאחרים”, הדגיש ד”ר מייקל מינה, מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת הרווארד ואחד החוקרים במחקר. גם אירגון הבריאות העולמי ה – WHO  כבר המליץ על הרחבה הגדלה מיידית של כמות ונפחי בדיקות האבחון המהירות.

מחפשים מהערב תוקפא פעילותן של הבדיקות המהירות באילת ובים המלח ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך