למי פונים לתמיכה נפשית בחגים

תוכן ממומן

woman-suffering-from-migraine-headache

קרדיט: FREEPIK

בתקופת חגי תשרי אנשים נוהגים לארח ולהתארח אצל המשפחה, לצאת מהבית ולפגוש חברים. יחד עם זאת, עבור חלקנו מדובר לעיתים בתקופה לא פשוטה, המפגישה אותנו עם בעיות וקונפליקטים במעגל המשפחתי, עם בדידות, חששות, חרדה ודיכאון. יש גם אנשים המתמודדים באופן קבוע עם קשיים נפשיים מהותיים שלהם או של בני משפחתם הקרובים, כאשר בתקופת החגים הסיוע של גורמי הטיפול השונים אינו רציף ולרוב יוצא כמו כולם לחופשה. אם כן, אל מי ניתן לפנות עבור תמיכה נפשית בתקופת החגים?

המוקד של ער”ן

יש מספר אפשרויות לפנייה אל אנשי מקצוע וטיפול בתקופת החגים, כאשר הכתובת והמענה משתנים בהתאם לבעיה המציקה. כך למשל, בכל קושי נפשי שהוא – החל בבדידות ועד לדיכאון או חרדה, ניתן לפנות אל המוקד של ער”ן (עזרה ראשונה נפשית) בטלפון 1201. בער”ן עובדים מתנדבים שרובם ככולם בעלי רקע הולם ועברו הכשרות, העונים לשיחות טלפון מסביב לשעון בכל יום בשבוע ובכל שעות היממה. כמו כן, ניתן לקבל תמיכה מהמשיבים של ער”ן דרך אתר האינטרנט של הארגון ולקיים “שיחה” כתובה באמצעות צ’ט ודרכים אחרות. יחד עם זאת, חשוב להדגיש כי המענה של ער”ן איננו בגדר טיפול אלא כשמו של הארגון הוא מעניק תמיכה נפשית ראשונית. אמנם אין מגבלה על זמן השיחה אך יש מגבלה על מה שניתן להשיג במהלכה, ולכן במידה וישנה מצוקה משמעותית סביר מאוד להניח שימליצו לכם על טיפול פסיכולוגי, פסיכיאטרי או אחר בו תוכלו להתחיל לאחר החגים.

המוקד של MAGNUS

מאחורי המוקד של MAGNUS עומד חיליק מגנוס, המוכר בציבור לאור ניסיונו רב השנים בחילוצי מטיילים שנתקעו בחו”ל. לא מעטים מהחילוצים הללו היו על רקע נפשי וכללו ליווי של המשפחה עד לחזרה לחיים נורמטיביים. עקב כך ייסד חיליק מגנוס שיטת תמיכה נפשית המתאימה למשפחות שאחד מחבריהן סובל ממשבר נפשי כגון התקפים פסיכוטיים, מחלות נפשיות כמו סכיזופרניה ומאניה דיפרסיה, התקפים פסיכוטיים בצבא או בגיל ההתבגרות ועוד. השיטה מבוססת על הדרכה מהירה שמניעה את המשפחה לשיתוף פעולה וליצירת מעטפת תומכת, ומתאימה כמעט לכל המקרים של פגם בבוחן המציאות. היא כוללת הסברים על גורמי ההתנהגות במצב המשברי, מתן כלים לניהול המשבר, כללים ליצירת תקשורת רגשית מול המתמודד, תוכנית עבודה מבוססת תקשורת מותאמת, ועוד.

מיון בבית החולים

אם מתרחש מצב מדאיג כגון דיכאון עמוק, התקף חרדה או התקף פסיכוטי, אשר מעורר חשש מהותי לגבי שלומו של האדם המתמודד עם המצוקה, יש לפנות אל בית החולים. מהמיון תישלחו אל פסיכיאטר שיוכל ללתת תרופות הרגעה ולתת מרשם להמשך, כמו גם להפנות אתכם להמשך טיפול.

 

מחפשים למי פונים לתמיכה נפשית בחגים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך