כל מה שצריך להיות במרפאת שיניים ב2020

תמונה יחצ

נראה שבימינו ידיהן הארוכות של הטכנולוגיה והקידמה משפיעות ומשנות בכל תחום הנוגע לבני אדם והן לא פסחו על תחום רפואת השיניים. אם בעבר ביקור אצל רופא השיניים היה דבר כואב (גם בגוף וגם בכיס) הרי שכיום טיפולי שיניים הפכו למהירים יותר, יעילים יותר, וכואבים פחות..

טיפול שהצריך מספר ביקורים לצורך השלמות, היום בזכות מכשור טכנולוגי מתקדם רופא השיניים יכול לעשות את כל התהליך בכוחות עצמו במרפאה שלו אפילו ביום אחד.

אין צורך בטיפול אחר טיפול אחר טיפול….

בעבר הייתם צריכים להגיע לרופא השיניים בכדי לקבוע את אופי הטיפול, ולאחר מכן לקבוע  לעשות צילום במקום אחר ולחזור לרופא עם התוצאות,  ואז שוב להגיע למעבדת שיניים… במרפאה מתקדמת עם מכשור טכנולוגי מוביל הכל התהליך הזה נחסך מהמטופלים.

השילוב של מקצועיות הצוות ביחד עם המכשור הטכנולוגי מאפשרים למטופל לקבל את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת לעיתים אפילו באותו היום.

מגוון טיפולים מתקדמים ומכשור טכנולוגי עומד לרשותכם במרפאות השיניים:

לפני שאתם קובעים איזה רופא יטפל בכם, כדאי שתבדקו מה יש לו במרפאת השיניים שלו.

צילום פנורמי דיגיטלי: יותר מדויק יותר בריא

צילום שיניים רגיל מתייחס לשן בודדת או קבוצת שיניים מצומצמת, בעוד שצילום פנורמי דיגיטלי מאפשר בצילום בודד אחד לייצר תמונה המציגה לרופא את כל חלל הפה. רמת הדיוק בצילום דיגיטלי היא כל כך גבוהה עד שהיא מאפשרת לרופא לזהות ולאתר גידולים ונגעים בחלל הפה. יתרון נוסף לצילום דיגיטלי הוא רמת קרינה נמוכה ב 80% מצילום רנטגן רגיל.

CT דיגיטלי: תוצאות מיידיות

צילום CT דיגיטלי משמש בעיקר לצורך עקירות והשתלות והוא מאפשר לרופא לקבל תמונה אנטומית מדויקת של הלסתות והשיניים של המטופל. צילום  ה- CT אורך כ -20 שניות  הדיגיטלי והפיענוח מגיע לרופא ממש באותו הרגע. התוצאה – רופא השיניים יודע במדויק מה המצב בתוך החניכיים והלסת.

סורק דיגיטלי ללא חומרי מטבע: יותר הגייני, יותר מדויק

כדיי להרכיב כתר על שן צריך למדוד אותו מכיוונים שונים וככל שהמידות תהיינה יותר מדויקות כך לטכנאי השיניים יהיה קל יותר להתאים את הכתר בצורה מדויקת. כיום אין כבר צורך בלקיחת מדידות והעברתן לטכנאי כי הסורק הדיגיטלי  מבצע סריקה ומעביר את הנתונים למחשב עליו הותקנה תוכנה ומתקדמת הבונה מודל תלת ממד ממוחשב לצורך בניית הכתר והכל במרפאה של הרופא.

מדפסת תלת ממד: כמה דקות והשן שלכם מוכנה

 

ההתפתחות הטכנולוגיה מאפשרת למדפסות תלת ממד להשתמש בחומרים ביולוגיים כמו פולימר אקרילי המשמשים את רופאי השיניים ומחליפים את המודלים שהכינו בגבס. לאחר שהרופא קיבל את תוצאות הצילומים הדיגיטליים וה- CT, הוא יודע בדיוק איפה לקדוח מבלי לטעות וכמעט מבלי להכאיב למטופל. ההדפסה המיידית מייעלת ומקצרת את זמן הטיפול וכמובן מוזילה את עלויות הטיפול.

תוכנות הדמיה לעיצוב החיוך: אפשר להפסיק לדמיין

אם בעבר הייתם עוצמים את העיניים ומדמיינים את עצמכם עם חיוך לבן ומושלם, פלאי הטכנולוגיה מאפשרים לכם לפתוח את העיניים ולראות את התוצאות הסופיות עוד לפני שהתיישבתם בכיסא הטיפולים. ממש כמו הדמיה לניתוח אף או העלמת קמטים, הרופא יכול להציג לפניכם תמונות של לפני ואחרי לאישורכם.

השתלת שיניים ממוחשבת: אפס מקום לטעויות

העזרים הטכנולוגיים מאפשרים לרופא השיניים לתכנן את הטיפול העתידי של כל מטופל ומטופל על גבי המחשב בלבד ובעזרת סריקות וצילומים להכין מודל תלת ממד על המחשב העוזר לקבוע במדויק את מיקום השתל. הרופא מייצר סד המורכב על הלסת של המטופל ובעזרתו מצבע את הקידוח המדויק ביותר מבחינת עומק וזווית. ההשתלות הממוחשבות מדויקות הרבה יותר מכל השתלה ידנית.

באדיבות ד”ר מקס- רופא שיניים

מחפשים כל מה שצריך להיות במרפאת שיניים ב2020 ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך