חסר בשיניים סמוכות  

תמונה - יחצ

חוסר שיניים הוא פשוט כמשמעו חוסר בשתי שיניים או יותר. כאשר מדובר בחסר בשיניים סמוכות מדובר בשיניים אשר ממוקמות בסמוך האחת לשנייה. מעבר לפגיעה במראה האסתטי ולאי רצון לחייך או לחשוף שיניים, חוסר בשיניים גורם לחוסר איזון בפה ומשפיע על מבנה הלסת, האכילה ויכול לגרום לכאבי ראש ותופעות לוואי נוספות.

הסיבות לחוסר בשיניים סמוכות:

  • מחלת חניכיים שהחמירה
  • טיפולי שיניים קודמים שכשלו
  • פחד מטיפול שגורם לאנשים להימנע מלטפל בדלקות ומחלות ולפגיעה בשיניים.
  • מכה או תאונה
  • עששת שהתפתחה במהירות ולא טופלה בזמן (נקראת גם עששת דוהרת)

בזכות התפתחויות טכנולוגיות נוצרו טיפולים חדשניים המאפשרים למצוא את הטיפול המתאים ביותר לכל בעיה של חוסר בשיניים, כאשר לרב הטיפול הנבחר לחוסר בשיניים סמוכות הוא טיפול באמצעות שתלים. אם בעבר השתלת שיניים ארכה בין חודשיים לשישה חודשים הרי שהיום הטכנולוגיה וההתחדשות- בשילוב מצבו הבריאותי ומצב הפה של המטופל- מאפשרים לרופאי השיניים לבצע השתלה כבר באותו היום.

השתלת שיניים הינה טיפול המורכב מכמה שלבים ומושפע ממספר גורמים:

  • גודל החסר
  • כמות העצם הזמינה לשתלים
  • איכות העצם הזמינה לשתלים
  • גילו ומצבו הרפואי של המטופל
  • מבנה הלסת מבחינת צורת הלעיסה וסגירת הפה

על מנת להחליט על דרך הטיפול הטובה והמתאימה ביותר  לחוסר בשיניים אצל אותו מטופל, יבצע רופא השיניים מספר בדיקות מקדימות -צילום פנורמי וצילומי T.C.  והצלבת הנתונים הטכניים עם מצב הפה של המטופל ובריאותו. ככל שמדובר באדם צעיר יותר ובריא יותר הסיכוי לבצע את ההשתלה כבר באותו יום בצורה טובה מהירה ויעילה גדל. 

לאחר קבלת תוצאות הבדיקות, הרופא יכין תוכנית טיפול אישית ומותאמת למטופל, אשר כוללת הסברים על כל שלבי הטיפול. 

העמסה מיידית:

על מנת לא להתחיל טיפול של השתלת שיניים ולשלוח בטיפול הראשון את המטופל הביתה ללא שיניים, ניתן, בהתאם להחלטת הרופא- לבצע העמסה מיידית. העמסה מיידית הינה החדרת השתלים הסמוכים וביצוע בדיקה המעריכה את מידת היציבות הראשונית שלהם. במידה והשתלים יציבים, ניתן לבנות עליהם שיניים זמניות מייד עם סיום ההשתלה ורק לאחר מספר חודשים להרכיב את השיניים הסופיות. כך בעצם המטופל יוצא מהטיפול עם שיניים עד לטיפול הבא.
כאשר ההשתלה היא צפופה או מחייבת השתלה והוספה של עצם מלאכותית ייתכן שקליטת השתלים תתארך לתקופה של מספר חודשים ורק לאחריה יהיה ניתן להמשיך בטיפול.

טיפול בחוסר שיניים סמוכות באמצעות שתלים הינו טיפול מורכב שיש לבצע ביסודיות, דייקנות ובסבלנות. למרות שמדובר בתהליך לא קצר אשר דורש התחייבות ,  השתלת שתלים איכותיים יעניקו למטופל איכות חיים ויחזירו את החיוך לפניו. 

באדיבות ד”ר מקס אייזנברג רופא שיניים  

 

מחפשים חסר בשיניים סמוכות   ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך