ידע הוא כוח: מהי רשלנות רפואית בלידה – ואיך תדעו שגם לכן זה קרה?

תוכן ממומן

קרדיט לתמונות PIXABAY

אירוע הלידה בין האירועים החשובים ביותר בחייהן של נשים רבות. יחד עם זאת, יש נשים שחוו התנהגות רשלנית מצד הצוות הרפואי ואינן מודעות לכך כי הן יכולות לממש את זכותן ולהגיש תביעה כנגד הצוות המטפל, וזאת בעקבות רשלנות לכאורה שהתרחשה בזמן הלידה ואפילו אחריה. ידע הוא כוח והוא משמעותי מאוד בכל הקשור להגשת תביעה בתחום המשפטי הזה, ובשל כך בחרנו להציג את חמשת המקרים שיכולים להיחשב בתור רשלנות – ובהתאם לכך להוביל להגשת תביעה שבגינה ניתן יהיה לקבל גם פיצוי.

רשלנות רפואית בהריון ולידה – כמה מקרים נפוצים

אם הצוות הרפואי התנהל בצורה שאינה תקינה ואף רשלנית, עומדת לרשות המטופלת הזכות להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית, בין אם מדובר ברשלנות שהתרחשה בזמן מעקב ההיריון ובין אם מדובר ברשלנות שהתרחשה בזמן הלידה ולאחריה. יש כמה עילות לתביעה ברשלנות רפואית בלידה, והינה כמה דוגמאות לכך:

  • מעקב לקוי שהתרחש בזמן תהליך הלידה, שהוביל לאי מענה הולם לסימני אזהרה.

  • חוסר התייחסות מצד הצוות המטפל לתלונות על כאבים חריגים במהלך ההיריון או אחריו.

  • החלטה שגויה בעקבות ביצוע של לידה קיסרית או לידה המתבצעת באמצעות מכשור וכתוצאה מכך גרימת נזק משמעותי שיצריך טיפולי המשך.

חשוב לזכור שיש מקרים נוספים שיכולים להיחשב בתור רשלנות וכל מקרה לגופו, וכדאי להתייעץ עם עורך דין כדי לבחון את המקרה.

מה חשוב לדעת לפני הגשת תביעה?

צריך לזכור כי לא כל מקרה שבו עולה חשד כי הצוות הרפואי התרשל בתפקידו הוא רשלנות רפואית, אלא אם כן ניתן יהיה להוכיח קשר סיבתי בין הנזק שנגרם ליולדת או לעובר בעקבות ההליך שבוצע. לפני הגשת התביעה חשוב לפנות לעורך דין המתמחה בתחום של רשלנות רפואית בהיריון ולידה, כדי לבחון את הראיות התומכות הכוללות את המסמכים הרפואיים, לצד קבלת חוות דעת מטעם מומחה בתחום הגינקולוגיה, שהיא קריטית לטובת הגשת התביעה בבית המשפט. גיבוש כתב התביעה ולאחר מכן קביעה של גובה הפיצוי הנדרש יוביל בסופו של דבר להגשה של תביעה אל מול

בית המשפט.

חשוב עוד לזכור שאם באמת מדובר ברשלנות רפואית, המטופלת תוכל למצות את זכויותיה בבית המשפט, לקבל פיצויים שיאפשרו לה להשתקם וגם להביא בפני בית החולים את מסקנות האירוע כדי להפיק לקחים ולמנוע ממקרים כאלה לחזור על עצמם ככל שהדבר אפשרי. עבור חלק מהמטופלות, מניעת הישנות המקרים היא חלק ממטרת הליך ולכן כדאי לפעול לצורך המטרה הזו.

לסיכום

רשלנות רפואית בתחום ההיריון והלידה היא נושא רגיש מאוד, מאחר שהוא בעל השפעות על איכות החיים של היולדת ושל העובר, אם אכן נגרם נזק. מימוש זכויות בתחום הוא חיוני ועל כן פנייה לעורך דין והבנה כי מקרים נפוצים יכולים להוביל לקבלת פיצוי כספי יאפשר לכן לממש את זכותכן, באם אכן ניתן יהיה להוכיח כי קיים קשר סיבתי בין ההליך לבין הנזק שנגרם. בהצלחה, ורק בריאות!

*המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

מחפשים ידע הוא כוח: מהי רשלנות רפואית בלידה – ואיך תדעו שגם לכן זה קרה? ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך