המורכבות בהפרעות נפשיות מקשה על האבחון שלהן

תוכן ממומן

קרדיט לתמונות PIXABAY

מצבים שונים בחיים כבר קיבלו את מלוא תשומת הלב שלהם כמצבים משברים, כמו חרדות שמתפתחות באמצע החיים, שינוי חד באורח החיים שמוביל להתנתקות ועוד. אולם רק בשנים האחרונות מבינים שלעתים גם אבחון של בעיות מסוימות לוקה בחסר משום שמדובר בהפרעות נפשיות שתלויות זו בזו, מסתירות או משלימות זו את זו ולא פעם גם נובעות אחת מהשנייה. הקשיים באבחון מובילים אנשים רבים למצב שבו אין להם אבחון נכון, אין הבנה למצבם, אין להם מקום שבאמת יכול לטפל בהם ולגעת בכל מכלול התופעות והם מיטלטלים בין ייאוש לבין דיכאון גם בגלל זה.

לשם כך נוסד מקום שמבין את האנשים שנקלעים למשברים כאלה ומציע להם בית מאזן, שבו יוכלו לקבל אבחון נכון וטיפול מדויק יותר בהיותו מורכב מכל הכלים הידועים כיום שיכולים לעזור לאנשים כאלה. סניטי – רוח ים בהרצליה מציע להם את המרגוע שנחוץ על מנת להגיע לכך ולגעת ישירות בבעיה.

מה קורה כשיש יותר מבעיה נפשית אחת?

אנחנו כבר לא נוהגים לתייג בצורה שלילית אנשים שסובלים מבעיה נפשית וטוב שכך. היום ברור לנו שלא זו בלבד שרבים יותר מאשר בעבר יכולים להיקלע למשבר, אלא שגם תיוג שלילי מקשה על אנשים כאלה לצאת מהמשבר ולחזור לשגרה חדשה בעזרת טיפול והדרכה נכונה. זה נכון גם בנוגע לאנשים שסובלים מבעיה שנקראת בשפה מקצועית תחלואה כפולה, שפירושה יותר מהפרעה נפשית אחת שמשפיעות אחת על השנייה ולרוב גם מקשות על זיהוי מדויק שלהן ומתן טיפול נכון. זה קשה במיוחד אם יש צורך בטיפול תרופתי שעלול לסתור טיפולים אחרים ולכן רק אנשי מקצוע מנוסים בכך יכולים לעזור.

לבוא למקום שמקבל אתכם

גם בזמנים שבהם יש יותר הבנה לתופעות של משבר נפשי כזה כמו ריבוי הפרעות נפשיות או משברים שקורים באמצע החיים גם לאנשים המוצלחים והנורמטיביים ביותר, עדיין חסרים מקומות שהגישה המקצועית שלהם הוליסטית יותר. הוליסטית מבחינת תפיסת המשברים כמכלול שיש לטפל בו בצורה אחרת, בגישה שנותנת מרחב וכבוד למשבר כדי שיתאפשר להם למצוא מרגוע לנפשם בלי סטיגמות של אשפוז פסיכיאטרי. שם הם מקבלים את המענה לבעיות מודרניות כל כך, כמו טיפול בחרדה חברתית שהפכה לנפוצה מאוד עד כדי הסתגרות ובריחה מהחיים. בבית סניטי – רוח ים מעניקים לאנשים כאלה את המקלט הנפשי שנחוץ להם עד שירווח להם ויוכלו להתגבר על הבעיה שלהם בעזרת הטיפול המגוון המוצע להם שם.

מחפשים המורכבות בהפרעות נפשיות מקשה על האבחון שלהן ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך