אישרה להאריך ב-30 ימים את תוקפם של האיים הירוקים באילת ובים המלח – נבדקו בהצלחה כ-36 אלף ישראלים באמצעות מכשירי סופיה

צילום - סופיה ישראל בדיקות מיידיות

משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות הודיעו אמש (רביעי 16.12.2020)  כי ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה אישרה להאריך ב-30 ימים את תוקפם של האיים הירוקים באילת ובים המלח עד ליום שבת ה-16.1.21. בנוסף, יישובי המועצה האזורית הערבה התיכונה יתווספו לרשימת היישובים המוגדרים כ”סביבת האזור”, המקנה לתושבים זכאות לבדיקות מהירות בשל הסתמכותם על השירותים העירוניים של העיר אילת. בנוגע לים המלח, שונתה תדירות הבדיקות שעובדי המלונות הבאים מבחוץ יצטרכו לעבור, כך שייבדקו אחת ל-72 שעות במקום כל שבעה ימים.

בהקשר זה חשוב לדעת כי עד היום מתחילת פעילות הבדיקות המיידיות לפני פחות מחודש, נבדקו בהצלחה כ-36 אלף ישראלים באמצעות מכשירי סופיה הניידים בקיבוץ יטבתה, בשדה התעופה רמון ובים המלח. כל הנבדקים קיבלו תשובה תוך 15 דקות במעמד הבדיקה ועשרות אנשים זוהו כחיוביים לנגיף. בכניסות לאיי התיירות פועלים נכון להיום כ – 10 מכשירי בדיקת קורונה מיידית, אשר אושרו על ידי ה – FDA ומשרד הבריאות לשימוש על ידי צוותים רפואיים מחוץ למעבדה. כל מכשיר יכול לבצע כ – 40 בדיקות לשעה, כך שכל שלוש התחנות ביחד אשר הוקמו על ידי מפקדת אלון של פיקוד העורף ומנהל הרכש (מנה”ר) במשרד הביטחון, יכולות לאפשר לכ – 400 איש להיבדק בשעה עם קבלת תוצאה במקום בתוך דקות. תחנת קיבוץ יטבתה פועלת 24/7 והיא תחנת הבדיקות המהירות הגדולה ביותר בעולם, מחוץ לארצות הברית.

בין כ-36 אלף הישראלים שנבדקו עד כה באמצעות המכשיר הקטן והחכם, ניתן למצוא, מורים ומורות מבתי הספר באילת ובערבה, ספקי מזון וציוד לתיירות, נהגי אוטובוס ומשאיות, עובדי מלונאות, עורכי דין, שוטרים, אנשי עסקים, עיתונאים ורופאים, כולם ביצעו בדיקת קורונה מיידית באמצעות סופיה וקיבלו את התוצאה במעמד הבדיקה בזמן אמת.

בסופיה ישראל מסרו היום כי: “בדיקות מהירות הן הגשר לחיסון המיוחל עד הגעתו לכלל האוכלוסייה ושימוש מושכל בהן לא רק באיי התיירות הירוקים, מאפשר לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים ולמנוע סגר שלישי. במיוחד בימים אלו כאשר משרד הבריאות מדווח, כי מדדי התחלואה מכפילים עצמם. המערך המהיר באילת פועל בהצלחה רבה ללא צורך בשינוע דגימות או תלות במעבדה וכבר קיבלנו פניות מערים נוספות בארץ וממדינות בעולם, להעתיק את המודל.”

  • חשוב לציין כי הכנסת סופיה לשימוש בארץ נעשתה רק לאחר אישור ה –FDA ותיקוף של מספר חודשים על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות וכלל אלפי בדיקות. כאשר מחשבים את רגישות המכשיר בהתייחס לכלל החיוביים המאומתים בבדיקת מעבדה רגילה (PCR) – רגישות של 82.5% (סימפטומטיים 95% ואסימפטומטיים 72%). כלומר בדיקת סופיה לחולים סימפטומטיים בהשוואה לחיוביים מאומתים ב-PCR היא 95%.
  • יודגש כי סופיה (Sofia) היא הבדיקה המיידית היחידה שרשומה ופועלת כרגע בישראל באישור משרד הבריאות לשימוש על ידי צוותים רפואיים ללא תלות במעבדה. ישנן עוד בדיקות מהירות שיכולות לתת מענה, אך הן עדיין בתהליכי רישום ותיקוף וכל שימוש בהן מחייב ועדת הלסינקי לביצוע ניסויים בבני אדם.

מחפשים אישרה להאריך ב-30 ימים את תוקפם של האיים הירוקים באילת ובים המלח – נבדקו בהצלחה כ-36 אלף ישראלים באמצעות מכשירי סופיה ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך