לחץ ועור הפנים

תמונת יחצ מאושרת לשימוש pixabay (1)

ההוראה של משרד הבריאות להפסיק לאלתר אל כל טיפולי היופי השאירה לא מעט עסקים ללא עבודה ולא מעט אנשים ללא טיפולי יופי וטיפוח אליהם הם רגילים. מלבד העובדה שמדובר בטיפולים מטפחים את העור, השיער, הציפורנים וההרגשה- המצב בו לא ניתן לעבור אותם לא רק משאיר אותנו עם ציפורניים חסרות לק אלא הלחץ הנלווה למצב מחמיר את המצב שלהן ולא רק.

אין ספק שהמצב הנפשי והמצב הפיסי קשורים זה בזה ולכן כשנמצאים בלחץ ובחרדה הדבר יכול לגרום לבעיות עור שונות החל מגרד כהתקף חרדה, הופעת אקנה, פריחות, התפרצויות של מלות עור כגון פסוריאזיס ועד נשירת שיער והתפצלות של ציפורניים.

לא תמיד ניתן למנוע את התגובות הקיצוניות של הגוף, אבל בהחלט אפשר להקפיד על שגרת טיפוח כמה שיותר קבועה ותואמת מצב על מנת להקטין את תופעות הלוואי ולשמור על עור הפנים, עד אשר יעבור זעם.

לנקות לנקות לנקות:

אם זה משהו חשוב שהמחלה הזו לימדה אותנו זה כמה שהיגיינה חשובה לכל תחום בחיינו. העור שלנו הוא האיבר הכי גדול והכי חשוף בגוף ולכן יש לשמור עליו נקי בכלל ובתקופה זו בפרט. יש להמשיך לנקות את העור בתכשירי ניקוי עדינים- בוקר וערב, לוודא משתמשים בתכשירים שאינם על בסיס שמן, שאינם מגרים את העור אבל מספקים ניקוי עמוק ומספיק.

לשמור על רמת הלחות:

יש להקפיד על מריחת קרם לחות מתאים בוקר וערב ולהימנע ממצב בו העור שומני מדי או יבש מדי. זה הזמן להוסיף מסיכה טיפולית המכילה חומרים נוגדי חמצון כגון- ויטמין סי, ויטמין אי רזרבטורל ועוד, לפחות פעמיים בשבוע.

מקדם הגנה גם בהסגר:

נכון, אתם רוב הזמן בבית ולא מבינים למה צריך קרם הגנה אבל צריך. גם אם אתם יוצאים לטיול בחוץ להתאוורר, גם אם אתם יושבים במרפסת או בחצר- אל תיחשפו לשמש ללא קרם הגנה. חשיפה לא מבוקרת לקרני השמש כולל מדד הלחץ העולה יכול להחמיר מצב עור קיים ולגרום להופעה של כתמים חדשים שבאמת אין בהם צורך כרגע.

לטפל בזמן:

אם אתם יודעים שמצבי לחץ גורמים אצלכם להתפרצות של מחלות עור כמו פסוריאזים, רוזיצאה וסבוריה- דברו מראש עם הקוסמטיקאית שלכם ורופא העור והצטיידו מראש בתכשירים טבעיים על בסיס של אלוורה או כלורופיל. חשוב במיוחד לא להזניח ולהתחיל לטפל עוד לפני ההתפרצות וכמובן להיות בקשר טלפוני עם הקוסמטיקאית גם אם אי אפשר להגיע אליה לטיפול.

לא צריך לחכות להתפרצות של אקנה- חשוב להמשיך לנקות את הפנים עם סבון אנטי בקטריאלי ולא לגעת בפנים בשום פנים ואופן.

תזונה מאוזנת:

לא פחות חשוב מלשמור על שגרת הניקוי והטיפוח באופן קבוע וגם לא להפסיק טיפולים קיימים ולהמשיך להתעדכן מול הקוסמטיקאית זה לשמור על תזונה מאוזנת. שתייה מרובה של מים, אכילת תפריט מאוזן של פירות וירקות והתעמלות מתונה פעם אחת ביום לפחות יעזרו לשמור על עור בריא יותר. צמצמו צריכה של סוכר, קפאין ואלכוהול אשר מעוררים את הגוף בכלל ואת העור בפרט.

בשת”פ עם דליה מקס- עובדיה

מחפשים לחץ ועור הפנים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך