שיקום הפה תיקון

תוכן ממומן

orthodontist-radiologist-analyzing-teeth-jaw-radiography-working-healthcare-treatment

קרדיט: FREEPIK

כל מה שרציתם לדעת על שיקום הפה

השיניים משמשות אותנו לביצוע פעולות יום יומיות חיוניות כמו אכילה, שתייה ודיבור, ומעניקות לנו את המראה הייחודי שלנו. אך למרבה הצער, האדם עלול לאבד שן אחת או יותר מסיבות שונות כמו תאונות או מחלות, וכשזה קורה נוצר הצורך לשקם את השן ולהחזיר את החיוך. בימינו קיימות טכנולוגיות מתקדמות לשיקום הפה ולהחזרת המראה לקדמותו.

מהם שתלים דנטליים ואיך מתקינים אותם?

אחת הדרכים לשיקום הפה היא בעזרת התקנת שתלים דנטליים. השתלים הדנטליים הם למעשה ברגים קטנים אשר עשויים מחומר מיוחד הנקרא טיטניום. שתלים דנטליים מותקנים על גבי הלסת במקום השן החסרה, והם משמשים כבסיסים להתקנת השן המלאכותית. השתלים הדנטליים נוחים ובלתי מורגשים, ותהליך ההתקנה שלהם אינו ארוך.

תהליך התקנת שתלים דנטליים כולל למעשה שלושה שלבים עיקריים. בשלב הראשון רופא השיניים יחדיר את שתל הטיטניום אל תוך עצם הלסת. פעולה זו מתבצעת בהרדמה מקומית והיא אינה מלווה בכאבים. משך ההשתלה תלוי במספר השתלים שיש לבצע. כך שאם מדובר בשתל אחד בלבד, הפעולה עשויה להיערך כחצי שעה, אך אם מדובר ביותר – היא עשויה להימשך כמה שעות. לאחר ההשתלה נותנים לשתלים זמן להיקלט, וזה נמשך בין שלושה חודשים לחצי שנה. לאחר שהשתל נקלט כמו שצריך, רופא השיניים יבצע חשיפה של השתל באמצעות פעולה כירורגית פשוטה ובלתי כואבת. בעזרת החשיפה מבליטים את השתל אל מחוץ לחניכיים. בשלב האחרון מתקינים את הכתר, המבנה או השן החדשה על גבי השתל. ישנם מקרים שבהם מתקינים מבנה אחד ובמקרים אחרים מבצעים התקנה של כמה התקנים ביום אחד.

מנתחים את הלסת התחתונה

לא רק מחסור בשיניים משפיע על מראה הפה או מצבו, אלא גם מצב הלסת. לעתים סובל האדם ממצב של נסיגת הלסת ועיוות הגודל או המיקום. כדי לשפר את המצב, לא אחת אין מנוס מלבצע ניתוח לסת תחתונה. מדובר בניתוח מתקדם שנועד להחזיר את הלסת למקומה הטבעי ולשקם את הפה. כמו כן, לאחר ניתוח הלסת עומדות בפני המטופל שתי אפשרויות לשיקום. האפשרות הראשונה היא המורכבת יותר והיא הוזכרה מקודם בתור התקנת שתלים דנטליים. אפשרות זולה יותר היא התקנת שתלים קצרים.

מחפשים שיקום הפה תיקון ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך