עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל החופש הגדול

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית -ניתוח פלסטי 2.jpg

עליה בביקוש לניתוחים פלסטיים בקרב בני נוער לרגל החופש הגדול

מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית ממליצים  להיזהר ממרכזים רפואיים עלומי שם, הגרלות בפייסבוק ומבצעים מסובסדים ומדגישים כי  מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד ולהדליק נורה אדומה

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית, מדווח על עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל החופש הגדול בקרב בני נוער. התופעה בולטת במיוחד השנה (2019) בקרב נערות ונערים המבקשים לעשות ניתוח אף, בקרב בנים המבקשים לעשות ניתוח הצמדת אוזניים ובקרב נערים שמבקשים לבצע ניתוח להקטנת החזה אשר יוצר מראה נשי. רופאי האיגוד לכירורגיה פלסטית ממליצים להורים, לשקול את ההחלטה לעומק עם בני הנוער, לפני שחותמים על טופס ההסכמה ולנהל דיון משפחתי מול המראה או עם תמונות ממצלמה רגילה ולא עם סמארטפון, אשר מגדיל את האף בתמונות סלפי. מומחי האיגוד קוראים גם להורים לוודא שבחרו ברופא בעל תואר מומחה בכירורגיה פלסטית אשר ניתן על ידי משרד הבריאות וחבר באיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית. כך ניתן להבטיח שהרופא בעל רישיון לעסוק ברפואה בתחום המומחיות שלו, למד לנתח בהדרכת מומחים ותיקים בכירורגיה פלסטית ומתעדכן באופן קבוע בחידושי רפואה מדעיים. בנוסף ממליצים באיגוד להיזהר ממרכזים רפואיים עלומי שם, הגרלות בפייסבוק ומבצעים מסובסדים ומדגישים כי מחיר נמוך מאוד צריך לעורר חשד ולהדליק נורה אדומה.

ד”ר מאיר כהן, יו”ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית מסר כי: “חמשת הניתוחים הכי מבוקשים בחופש הגדול של שנת 2019 הם ניתוח אף שהפך לפופולארי מאוד ככל הנראה בגלל צילומי הסלפי שרוב בני הנוער מרבים לעשות, ניתוח להקטנת נפח החזה אצל נערים אשר נקרא גינקומסטיה, ניתוח הצמדת אוזניים, הגדלת חזה או תיקון אי סימטריה לנערות וכן שאיבת שומן איזורית במקומות שונים בגוף. אנו ממליצים להורים לשקול את ההחלטה לעומק, לוודא שהבנות והבנים חדורי מוטיבציה ורצון באופן עקבי ולא דחף רגעי, שהם מבינים שהניתוח כרוך בהחלמה ולעיתים גם בכאבים”.

המלצות האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית בהסתדרות הרפואית לגבי הניתוחים השונים

ניתוח פלסטי באף – מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית מדגישים כי האף משלים את התפתחותו הפיזיולוגית לקראת גיל 16 ולכן רצוי לבצע את הניתוח רק אחר ההגעה לגיל זה.  חשוב לדעת כי בצילומי סלפי בסמארטפון האף נראה גדול יותר ולכן מומלץ להורים לנהל את השיחות עם הילד בנושא האף, מול מראה רגילה או תמונות במצלמה רגילה.

הצמדת אוזניים – מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית מדגישים כי על פי חומרת המצב ניתן לשקול לבצע אצל ילדים ובני נוער, בגיל מוקדם מאוד, תוך התחשבות במצב הנפשי. חשוב לדעת שהתפתחות המבנה של האוזניים מסתיימת לקראת 6 ולכן ילד שסובל מאוד ניתן לנתח בגיל זה ואין טעם לחכות ולהעמיק את הפגיעה בדימוי הגוף.

הגדלת חזה או הקטנה לנערות  – מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית מדגישים כי מומלץ לבצע לבנות הגדלת חזה רק אחרי גיל 18 ורצוי אף להמתין עד גיל 21 שכן החזה עדיין נמצא בתהליך התפתחות ולא מגיע לגודלו המקסימלי. הפעולה הכירורגית עלולה לשנות את המהלך הטבעי של ההתפתחות הגופנית ולכן גם אם ההורים תומכים בניתוח, מומלץ לחכות עוד שנה שנתיים ולבצע את השינוי רק עם תום תהליך הגדילה. במידה ומדובר בגיל צעיר מ – 18 עם רצון עז של הנערה, ניתן לערוך בדיקות רפואיות ולקבל החלטה מושכלת.

הקטנת חזה לנערים – מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית מדגישים כי את הניתוח הזה מומלץ לבצע החל מגיל 16 גם אם התופעה בולטת בגיל צעיר יותר, מומלץ לחכות וללוות בירידה במישקל במידה והנער סובל מהשמנת יתר.

מומחי האיגוד לכירורגיה פלסטית מזכירים כי על טופס ההסכמה לניתוח של בני נוער מתחת לגיל 18 (קטינים) חותם אחד ההורים.

האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית הוקם במטרה להוות מסגרת ארגונית מקצועית לכ – 300 הרופאים המומחים והמתמחים העוסקים בכירורגיה פלסטית בישראל ולפעול לקידום ופיתוח המקצוע בתחום הטיפול, ההוראה והמחקר. האיגוד המהווה חלק .בלתי נפרד מההסתדרות הרפואית בישראל, מטפח קשרים עם ארגונים בינלאומיים העוסקים בניתוחים פלסטיים ומתעדכן בחידושים ומגמות במטרה ליישמם בארץ. כחברי איגוד יכולים להצטרף רופאים ורופאות בעלי תואר מומחה בכירורגיה פלסטית. 

מחפשים עלייה בביקוש לניתוחים פלסטיים לרגל החופש הגדול ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך