ממשל ביידן-האריס מרחיב את הבדיקות המיידיות

צילום - סופיה ישראל בדיקות מיידיות 2

ממשל ביידן-האריס מרחיב את הבדיקות המיידיות

בישראל נערכים להקמת מתחמי בדיקות מהירות עם תשובה תוך 15 דקות לקראת התו הירוק

עם כניסתם לתפקיד, הכריזו השבוע נשיא ארצות הברית ג’ו ביידן וסגניתו קמלה האריס על תוכנית ביידן-האריס לניצחון על נגיף הקורונה (The Biden-Harris plan to beat COVID-19) אשר תכלול בין היתר הקמת מתחמי בדיקות מהירות. על פי התוכנית שפורסמה לציבור באתר הבית הלבן וכוללת, שבע נקודות לניצחון על הנגיף, מתמקד הסעיף הראשון בהשקעה בדור הבא של בדיקות הקורונה הכולל בבדיקות מיידיות ובדיקות ביתיות, במטרה להרחיב את היכולת של ארצות הברית לערוך בדיקות המוניות.

גם בישראל נערכות כבר בדיקות מהירות במתחמי בדיקה מיידים, בהם מתקבלת תשובה תוך 15 דקות באיים הירוקים באילת, ביטבתה ובים המלח באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה (Sofia) הפועלת באישור ה – FDA והמעבדה לנגיפים במשרד הבריאות. מדינת ישראל רכשה כ – 300 מכשירים חכמים וכבר בוצעו בעזרתם כ – 180,000 אלף בדיקות מיידיות בתחנות בדיקה בבתי אבות, בדיור מוגן, בפיקוד העורף ובמשטרה ללא תלות במעבדה. במתחמים באיי התיירות הירוקים בוצעו בהצלחה כ – 56,000 אלף בדיקות מיידיות. מדובר במכשיר חכם אשר פותח על ידי תאגיד האיבחון האמריקאי קווידל (Quidel) בעזרתו ניתן לבדוק כ – 40 איש בשעה.

בישראל נערכים להקמת מתחמים לבדיקות מהירות תוך 15 דקות לקראת התו הירוק

בסופיה ישראל כבר החלו השבוע בהיערכות להקמת מתחמי בדיקות מהירות ברחבי הארץ, עם תשובה תוך 15 דקות, לקראת פתיחת התרבות על פי מתווה התו הירוק (הדרכון הירוק) ובכפוף לפתיחת המשק. התו הירוק ישמש כתו מעבר וחל על מתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות מהירות.

התו הירוק יאפשר כניסה למופעי תרבות אירועי ספורט וכן למוזיאונים ויתכן גם שיכלול חדרי כושר, מלונות, קניונים, מסעדות, בתי קפה ובריכות שחיה. בנוסף ביוזמת יו”ר ועדת החוקה, ח”כ יעקב אשר, יתנהל גם דיון לפתיחת בתי כנסת עם הצגת בדיקות מוקדמות או בדיקות מהירות בכניסה אך טרם התקבלה החלטה בנושא.

הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי ה – FDA, משרד הבריאות וקיבלה את תו התקן האירופאי CE. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה את  נגיף הקורונה וגם את הווריאנטים והזנים החדשים המתגלים בעולם כמו הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית והדרום אפריקאית, בתוך 15 דקות. חברת קווידל אשר פיתחה את המכשיר אף קיבלה לאחרונה את אישור ה – FDA לבדיקת קורונה נוספת ומהירה יותר, המתבצעת ללא מכשיר בתוך 10 דקות בדומה לבדיקת הריון ביתית. החברה מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם, אשר כבר פועלת לאישורה של הבדיקה מול משרד הבריאות ובמקביל מטמיעה את מערכת סופיה במגזר העסקי והפרטי ביעילות ובהצלחה על סמך הניסיון הרב, בנוהלי עבודה ותרשימי זרימה לתחנות בדיקה המוניות ומתחמי בדיקה עירוניים. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה וברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה. במהלך השנה יצמח השימוש בהן לכ – 70 מיליון בדיקות לחודש.

מחפשים ממשל ביידן-האריס מרחיב את הבדיקות המיידיות ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך