מחקר בריטי חדש הוכיח כי מודל הבדיקות הסלובקי הצליח

בדיקות המוניות

מחקר בריטי חדש הוכיח כי מודל הבדיקות הסלובקי הצליח

המודל יכול לעבוד בישראל אף ביתר יעילות עד הגעת החיסון לכלל האוכלוסייה

חוקרים מבריטניה מדווחים על תוצאות מחקר חדש המוכיח כי בדיקות אנטיגן מהירות והמוניות הורידו את שיעור ההדבקה בסלובקיה בכ – 60% בשבוע אחד ב -45 המחוזות בהם נערכו שני סבבי בדיקות המוניות. תוצאות המחקר פורסמו בסוף השבוע האחרון בתקציר מקדים בקישור הזה. רק לאחרונה קבע גם מחקר של אוניברסיטת הרווארד שביצוע בדיקות מהירות יכול לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים. החוקרים הדגישו שמדובר בקצב מספיק גבוה כדי לחסל את המגיפה בתוך שישה שבועות. גם אירגון הבריאות העולמי ה – WHO ממליץ כיום על הרחבה מאסיבית של הבדיקות ברחבי העולם על ידי הגדלה מיידית של כמות בדיקות האבחון המהירות. בסופיה ישראל מסבירים כי: “ברחבי העולם, בדיקות מיידיות והמוניות הוכיחו יעילות בהתמודדות עם הנגיף, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל לכלל האוכלוסייה וככל הנראה גם אחריו”.

עוד מדגישים כי המודל הסלובקי יכול להצליח בישראל ביתר יעילות ואף למנוע סגר שלישי שכן משרד הבריאות רכש  כ – 300 מכשירים לבדיקת אנטיגן מיידית מאושרי FDA. המכשירים הופצו לבתי אבות, קופות חולים, חדרי מיון, לצבא, למשטרה ולשירות בתי הסוהר ולאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח.

  • כל מכשיר יכול לבצע כ – 40 בדיקות לשעה עם קבלת תוצאה במקום בתוך 15 דקות.
  • ביממה שלמה יכולים להיבדק באמצעות מכשיר אחד כ –  960 ישראלים.
  • כ – 300 מכשירים העובדים 24/7  יכולים לבדוק 288,000 ישראלים ביממה.
  • בישראל ישנם כ – 9 מיליון אזרחים, אפשר לבדוק את כולם בתוך זמן קצר.
  • גם מעבדות ה – PCR יכולות להתגייס ולהאיץ את הקצב במטרה לערוך עוד בדיקות המוניות.

יודגש כי המטרה היא לערוך בדיקת קורונה מהירה בתדירות גבוהה ולעצור את שרשרת ההדבקה בזמן אמת. החשיבות של תשובה מיידית היא קריטית לניהול ההתפרצות וגוברת על הרצון לבצע בדיקות מעבדה איטיות ומדויקות יותר עם תשובה כעבור מספר ימים.

סופיה (Sofia) היא טכנולוגיה ניידת חדשה ופורצת דרך, אשר פותחה על ידי קווידל (Quidel) חברה ציבורית אמריקאית ותיקה ואחת הגדולות בעולם. מדובר במכשיר קטן וחכם המאפשר לבצע בדיקת קורונה מיידית עם תוצאות במקום ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. עלות הטכנולוגיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה (PCR) רגילה והיא בדיקת האנטיגן המהירה הראשונה בעולם שאושרה על ידי מינהל המזון והתרופות של ארצות הברית, ה – FDA והבדיקה המיידית היחידה שרשומה ופועלת כרגע בישראל באישור משרד הבריאות לשימוש על ידי צוותים רפואיים, שכן ישנן עוד בדיקות מהירות ונשמח שיצטרפו למאמץ, אך הן עדיין בתהליכי רישום ותיקוף וכל שימוש בהן מחייב אישור הלסינקי לביצוע ניסויים קליניים בבני אדם.

חברת קווידל (Quidel) הוקמה בשנת 1979 ונחשבת ליצרן מוביל של פתרונות לאבחון מדויק ומהיר של מחלות זיהומיות, כמו גם לב וכלי דם. החברה מספקת מגוון טכנולוגיות לשיפור חיי המטופלים בבתי החולים ובקהילה עם יתרונות כלכליים רבים למערכת בריאות יעילה. בשנת 1983, השיקה קווידל את בדיקת האבחון המהירה הראשונה בעולם לשפעת, בהמשך פיתחה בדיקה מהירה גם לאבחון נגיף הסארס ומאז היא מתמקדת בהשקעה במחקר ופיתוח כדי להאיץ את קצב המוצרים המתקדמים והחדשים. קווידל מיוצגת בישראל כ – 20 שנה על ידי רימיפארם, המשווקת בין היתר מוצרים רבים כגון מכשיר ובדיקות PCR, דיאגנוסטיקה מתקדמת על תאים וכן קיטים מהירים מגוונים נוספים.

מחפשים מחקר בריטי חדש הוכיח כי מודל הבדיקות הסלובקי הצליח ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך