לרגל היציאה מהסגר: עליה דרמטית בביקוש לבדיקות קורונה מהירות

באדיבות סופיה ישראל - בדיקות מיידיות (2)

מסתבר כי בימים האחרונים נרשמה עליה דרמטית בביקוש לבדיקות קורונה מהירות עם תוצאה מיידית, בעיקר בבתי החולים הפרטיים, לקראת היציאה מהסגר והפתיחה המדורגת של המשק. מרבית הבדיקות נערכו באמצעות המכשירים הניידים של סופיה אשר אושרו לפעול בישראל עוד בעיצומו של משבר הקורונה ומאפשרים קבלת תשובה תוך 15 דקות. עיקר הביקוש נרשם במקומות עבודה, בקרב אנשי עסקים וגם לקראת ניתוחים אלקטיביים או הפריה חוץ גופית.

המכשירים של סופיה קיבלו כבר בשנת 2020 את אישור ה -FDA  כבדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם. לפני כניסתם לארץ עברו תיקוף במעבדה המרכזית לנגיפים במשרד הבריאות על אלפי נבדקים ומאז צברו בארץ ניסיון של מאות אלפי בדיקות מהירות. סופיה (Sofia) היא פריצת דרך טכנולוגית שפותחה על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית המאפשרת לבדוק כ – 40 איש בשעה באמצעות מכשיר אחד.

איים ירוקים, בתי אבות ורפואה ציבורית

משרד הבריאות אישר ורכש לפני מספר חודשים, כ – 300 מכשירים חכמים וכבר בוצעו בעזרתם מאות אלפי בדיקות מיידיות בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח וכן בחדרי מיון, בתי אבות, בפיקוד העורף, במשטרה, בשירות בתי הסוהר וכן בקופות החולים במסגרת הרפואה הציבורית. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת PCR רגילה ללא תלות במעבדה או שינוע דגימות. ברחבי העולם נערכות בכל חודש כ – 13 מיליון בדיקות סופיה ובמהלך השנה יצמח השימוש בה לכ – 70 מיליון בדיקות לחודש.

חברות הייטק, מפעלים חיוניים והשוק הפרטי

קווידל מיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם אשר כבר הטמיעה את סופיה בהצלחה במפעלים חיוניים בשיתוף התאחדות התעשיינים וכן חברות הייטק גדולות, שם היא מאפשרת לנהל שיגרת קורונה זהירה הכוללת מניעת אובדן ימי עבודה ובידוד. כמו גם המשך רצף עבודה באמצעות בדיקות מהירות לצד התחסנות של העובדים אשר תפסה תאוצה בימים האחרונים. בנוסף מאז עיצומו של משבר הקורונה פועלת סופיה גם בבתי חולים פרטיים ברחבי הארץ ובחברות לשירותי רפואה, גם שם נרשמה בימים האחרונים כאמור עליה דרמטית בביקוש, לקראת פתיחת המשק והיציאה מהסגר. במקביל נערכים בסופיה ישראל להקמת מתחמים עירוניים ואיזורים לבדיקות מיידיות לקראת תחולת התו הירוק (הדרכון הירוק) אשר יאפשר למתחסנים, מחלימים, נבדקי PCR ובדיקות סופיה מהירות להיכנס לאירועי תרבות, ספורט, מוזיאונים, בתי מלון, בתי קולנוע, חתונות, קניונים, חדרי כושר, מסעדות, בתי קפה, בריכות שחייה ואולי גם בתי כנסת.

דיוק ומוטציות

על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על נבדקים בעלי תסמינים, 72% לנבדקים ללא תסמינים. הבדיקה מבוססת אנטיגן המזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה וגם את הזנים החדשים, הווריאנט מברזיל, המוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית, הווריאנט מלוס אנג’לס והמוטציה הצפויה בישראל על פי תחזית אמ”ן.

בדיקת סופיה מיידית בכל המגזרים

בימים אלו כאשר ברור שהקורונה לא תיעלם, ניהול החיים בישראל, יכלול מלבד המשך התחסנות המונית גם בדיקות מהירות. את בדיקות הסופיה המיידיות מבצעים על פי שיקול רפואי כבר במאות מוקדים בהם הוצבו המכשירים של משרד הבריאות במסגרת הרפואה הציבורית. בנוסף קיים גם שירות בתשלום של בדיקות קורונה מהירות עם תוצאה מיידית בבתי החולים הפרטיים בארץ, בחברות לשירותי רפואה וכן אצל רופאים רבים המספקים בדיקות לחברות ומפעלים. השירות ניתן בכל מגזרי האוכלוסייה, לציבור הכללי, בחברה הערבית ובמיגזר הדתי-חרדי.

 

בסופיה ישראל מדגישים: “בדיקת קורונה מיידית היא לא תחליף לחיסון, עדיף להתחסן!”

מחפשים לרגל היציאה מהסגר: עליה דרמטית בביקוש לבדיקות קורונה מהירות ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך