לא משנה אם עברתם ניתוח קוסמטי או כירורגי – רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל הליך רפואי

תוכן ממומן

קרדיט תמונה: PIXABAY

אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, חשוב שתדעו כי יש מה לעשות. עקב המודעות ההולכת וגוברת לתופעה של רשלנות כתוצאה מבדיקות רפואיות או הליכים רפואיים שונים, מוגשות מדי שנה לבית המשפט תביעות נזיקין מסוג הרשלנות הרפואית. מהי בדיוק ההגדרה לרשלנות רפואית ומה תוכלו לעשות אם נעשה לכם עוול כזה? להלן כל מה שכדאי לדעת על רשלנות רפואית.

רשלנות רפואית – הגדרה

מורכב מאוד להגדיר מהי רשלנות רפואית, במיוחד בשל העובדה כי בחוק הישראלי אין התייחסות ספציפית לרשלנות זו. עם זאת, חשוב לדעת על רשלנות רפואית כי היא עוולה מתחום דיני הנזיקין ולפיה מדובר בנזק שנגרם לאדם עקב התרשלות מקצועית של גורמים רפואיים כאלה ואחרים (לרבות רופאים, אחיות, צוותי מגן דוד אדום וכדומה). תביעות בגין רשלנות רפואית יכולות להיות מוגשות הן כנגד גורם מטפל מסוים הן כנגד מוסד רפואי, כמו מרפאה או בית חולים.

מקרים שעשויים להיחשב כרשלנות רפואית

אחד הגורמים המרכזיים לכך שקשה לתחום רשלנות רפואית תחת הגדרה, הוא שקיימת רשימה ארוכה מאוד של מקרים שיכולים להיחשב כרשלנות כזו. הינה כמה דוגמות למקרי רשלנות נפוצים בתחום הרפואה:

היעדר הסכמה מדעת

כל טיפול רפואי שאנחנו עוברים צריך להתבצע בהסכמה מלא של המטופל (למעט מקרים חריגים) ולאחר שנמסר למטופל מידע רפואי מספק. כמו כן, אם ישנם סיכונים בהליך הרפואי או אם ישנן אפשרויות טיפול אלטרנטיביות, הרופא צריך להעלות אותם בפני המטופל כדי שהמטופל יוכל להחליט איזה טיפול הוא מעדיף. כשפעולות אלה אינן מתבצעות, מדובר במה שהחוק מכנה “היעדר הסכמה מדעת” ומדובר בעילה לתביעה.

אבחנה מוטעית

טעויות באבחנות רפואיות יכולות לקרות ועלולות להיות להן השלכות חמורות מאוד על מצבו הרפואי של המטופל, אך הן לא תמיד בהכרח תוצאה של רשלנות. מתי כשלים באבחון בעיה רפואית עשויים להיות עילה לתביעה? לדוגמה, אם הרופא שגה באבחנתו מפני שלא שלח אתכם לבדיקות רלוונטיות או פענח בצורה לא נכונה ממצאים רפואיים שהתקבלו.

יחס מזלזל

קיבלתם יחס מזלזל מגורם רפואי בתגובה לתלונותיכם? ייתכן שאתם יכולים לתבוע. יחס מזלזל כזה יכול להיות התעלמות מתלונותיכם, ביטולם או כל יחס לא מכבד שמופנה כלפיכם בתור מטופלים. אם חוויתם מקרה כזה, יש לחשוד ברשלנות רפואית, במיוחד אם הדבר גרם לכם נזק.

חוויתם רשלנות רפואית? זה מה שתוכלו לעשות

בכל מקרה שבו אתם חושדים שנגרם לכם נזק כתוצאה מרשלנות רפואית, יש לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי שמתמחה בדיני נזיקין ורשלנות רפואית. עורך הדין יוכל ללוות אתכם בתהליך, כמו גם לייעץ לכם כיצד להתנהל ולייצג אתכם בבית המשפט. כמו כן, חשוב להדגיש שכדי להוכיח שחוויתם רשלנות רפואית, יש צורך לעגן את הטענה שלכם בהוכחות. לכן, עליכם לאסוף את כל התיעוד הרפואי הרלוונטי ולגשת עמם למומחה שיוכל לספק לכם חוות דעת. במקרים רבים, מומלץ אפילו לפנות ליותר ממומחה אחד, מאחר שעורך הדין לרוב מתבסס על חוות דעת אלה בהכנת כתב התביעה ובאמצעותן ניתן לחזק את התביעה שלכם.

עוד חשוב לומר כי בדרך כלל תביעות רשלנות רפואית עשויות לקחת זמן ארוך מהרגיל, ובממוצע הן נמשכות כשנתיים אם שני הצדדים לא מגיעים לפשרה. לכן, אנו ממליצים לכם להיאזר בסבלנות עד שהדין ימוצה עם הנתבעים.

לסיום,

אם מכל סיבה שהיא אתם חושדים שחוויתם רשלנות רפואית שגרמה לכם נזק, כדאי לפנות לעורך דין מקצועי ומהימן שיסייע לכם למצות את הדין עם האשמים. רק בריאות!

מחפשים לא משנה אם עברתם ניתוח קוסמטי או כירורגי – רשלנות רפואית יכולה להתרחש בכל הליך רפואי ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך