כל מה שכדאי לדעת על סוגי מזרנים שונים

תוכן ממומן

כיום תחום המזרנים הוא תחום רחב מאוד הכולל לא מעט סוגים שונים, כאשר ככול שעובר הזמן כך יוצאים לשוק מגוון פיתוחים בתחום המחקר והחומרים המובילים למוצרים נוספים חדשים. מצד אחד השפע הגדול משחק לטובת הצרכן מבחינת מחיר ומגוון, כך שכל אחד יכול לבחור את האופציה הטובה והמתאימה ביותר בשבילו, אך מצד שני גם מעמיד אותו לא פעם מבולבל לאור המבחר הנרחב.

במאמר זה ננסה לעשות מעט סדר עבור אותו צרכן, נציין את הסוגים השונים ונכיר כמה דגשים בתחום שכדאי לכם לדעת לפני שאתם מבצעים רכישה של מזרן חדש.

אילו סוגי מזרנים הם הנפוצים ביותר היום?

כיום ניתן למצוא כמה סוגים נפוצים של מזרנים פופולאריים כמו:

  • מזרנים ללא קפיצים: מזרנים יחסית קשיחים ומתאימים במיוחד עבור אנשים שיודעים על עצמם שהם מעדיפים סוג מזרן מסוג שכזה, לעיתים זהו המזרן היחיד המתאים לאנשים הסובלים מבעיות גב מסוימות המצריכות שינה על מזרן קשיח ויציב.
  • פוטון – מזרן שעשוי בד מסוג כותנה, מגיע בכמה רמות רכות.
  • מזרן בעל קפיצים מבודדים – העובדה שהקפיצים מבודדים ממזערים את תחושת התזוזה על המזרן. לרוב מזרונים שכאלו מחזיקים בין 4-6 שנים, אך ניתן למצוא מזרנים כאלו ברמת איכות גבוהה, כמו של פולירון, המחזיקים מעמד הרבה יותר זמן.
  • מזרו אוויר – עשוי ממילוי של כריות אוויר ובעיקר אידאלי עבור שינה זמנית במקום חדש, לאירוח או ללינת שטח.
  • מזרן מתכוונן – ניתן לסדר את הזווית בחלקים שונים של המזרן, ניתן למצוא גם אצל מזרנים זוגיים וגם אצל מזרן יחידי.
  • מזרנים בעלי שכבת ויסקו – הויסקו מעניק אלסטיות אופטימלית שמאפשרת התאמה מרבית של תנוחות גוף, כאשר ניתן ליהנות מרמות קושי מגוונות.
  • מזרנים בעלי שכבת לטקס – מדובר על שכבת רכות ידידותית לסביבה אך חשוב לדעת כי היא עשויה להתיישן תוך כמה שנים. מדובר על האופציה היותר זולה, למרות שיש כמה רמות איכויות שונות. יש לקחת בחשבון שככול שרמת המזרון יותר גבוהה – כך הוא יחזיק מעמד לאורך זמן יותר ארוך.

דגשים שחשוב לזכור

מלבד מגוון סוגי המזרונים השונים גם יש לציין שאין להניח שכל מזרון מאותו סוג מציע את אותה רמת איכות וזאת כי יש מגוון סוגים שמגיעים ממגוון חברות שונות. כמו כן ראוי לוודא שיש אחריות, כאשר יש לציין שמזרון איכותי גם עשוי להגיע עם 15 שנות אחריות, וככל שתקבלו אחריות לתקופה ארוכה יותר, תקבלו הוכחה לאיכות שלו.

לסיכום יש לציין שאכן יש מגוון סוגי מזרנים – עובדה שעדיין עשויה להוביל לבלבול גם לאחר שמודעים להבדלים בין הסוגים. על כן יש לעשות שני דברים: האחד הוא לשכב לכמה דקות על כל מזרן בעת הבדיקה בחנות והשני הוא לבדוק את האופציה לקחת את המזרון הנבחר הביתה לתקופה של שבועיים, גם על מנת להתנסות וגם על מנת לוודא שאכן מדובר במזרון מהסוג הנכון עבורכם.

מחפשים כל מה שכדאי לדעת על סוגי מזרנים שונים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך