ישראל לא מסתפקת בחיסונים, החלה היום בבדיקות מהירות להורדת מקדם ההדבקה בחברה הערבית

טייבה 2 - סופיה ישראל - בדיקות מיידיות

ישראל לא מסתפקת בחיסונים, החלה היום בבדיקות מהירות להורדת מקדם ההדבקה בחברה הערבית

המאבק בנגיף הקורונה בחברה הערבית עולה מדרגה. לצד המשך החיסונים לתושבים, הוצבו היום מכשירי סופיה מתקדמים לביצוע בדיקות מהירות עם תשובה תוך 15 דקות בעיר טייבה, במטרה להפוך מעיר אדומה לירוקה. המהלך התבצע על מנת להוריד את מקדם ההדבקה בחברה הערבית אשר חצה את 1, בעוד שבמגזר הכללי הוא עומד על 0.79 ובחברה החרדית כבר צנח ל-0.68 בעיקר הודות למבצע החיסונים.

לצורך כך, הוקמה בעיר טייבה תחנה המונית לבדיקות סופיה מהירות בדיוק כמו באיים הירוקים באילת ובים המלח, אשר פועלת לטובת התושבים ללא תשלום או הפניה בכל יום בין 10:00 בבוקר עד 20:00 בערב. הבדיקות המהירות מתבצעות ביוזמת, מפקדת אלון של פיקוד העורף ועיריית טייבה באמצעות הטכנולוגיה הניידת של סופיה אשר הותקנה על בסיס המלאי של 300 המכשירים שמשרד הבריאות רכש מתאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי עוד בעיצומו של משבר הקורונה, טרם החיסונים.

כל מכשיר יכול לבצע כ – 100 בדיקות בשעה, עם תשובה תוך 15 דקות ויתכן והתחנה כולה תוכל לאפשר לכ – 7,000 תושבים להיבדק ביממה אחת ולקבל תשובה במעמד הבדיקה ללא תלות במעבדה במטרה לקטוע את שרשראות ההדבקה.

לא מן הנמנע שהמודל של בדיקות מהירות יועתק לערים אדומות נוספות לצד המשך מבצע החיסונים.

סופיה היא בדיקת הקורונה המהירה הראשונה בעולם והוותיקה בישראל שעלותה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה. על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על בעלי תסמינים, 72% ללא תסמינים. על פי אישור ה  – FDA האמינות אף יותר גבוהה ועומדת על 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות. הבדיקה מזהה את נגיף הקורונה וגם את המוטציה הבריטית, הווריאנט מברזיל, מדרום אפריקה, מלוס אנג’לס והמוטציה הצפויה בארץ על פי תחזית אמ”ן.

כיום עיקר השימוש במכשירים הנפוצים בארץ, נעשה בבתי אבות, דיור מוגן, במשטרה, בשירות בתי הסוהר, בחדרי מיון ובקופות החולים, שם בוצעו מאות אלפי בדיקות סופיה מהירות.

הטכנולוגיה גם פעלה ביעילות באיים הירוקים באילת ובים המלח באמצעות מסלול מהיר שנבנה על ידי קבוצת רימיפארם נציגת קווידל בישראל, אשר הפכו לפרוטוקול בשימוש משרד הבריאות.

בנוסף לרפואה הציבורית גם חברות הייטק, מפעלי ייצור ועסקים כבר הצטיידו ביוזמתם באופן פרטי במכשיר הנייד של סופיה ומנהלים שיגרה למניעת אובדן ימי עבודה, לצד ההתחסנות. החברה מפעילה קו טלפוני למידע מקצועי עבור עיריות ומוסדות שמספרו: 03-6483635

 

בסופיה ישראל מדגישים: “בדיקת קורונה מיידית היא לא תחליף לחיסון, עדיף להתחסן!”

מחפשים ישראל לא מסתפקת בחיסונים, החלה היום בבדיקות מהירות להורדת מקדם ההדבקה בחברה הערבית ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך