הקמת מערך הבדיקות המיידיות באמצעות מכשירי סופיה ניידים

מהנדסי סופיה ישראל מדריכים את הפרמדיקים של מדא השבוע לקראת פתיחת התיירות באילת, צולם באדיבות סופיה ישראל - 2

נמשכת ההיערכות להקמת עמדות בידוק מיידיות באמצעות סופיה בכניסה לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח

בשלב הראשון מתוכננות כ – 150 אלף בדיקות סופיה מהירות, אשר יבוצעו בהתאם לאישור ה –  FDA ומשרד הבריאות תוך 15 דקות עם מתן תוצאה לנבדקים במקום

מהנדסי סופיה ישראל מדריכים את הפרמדיקים של מדא השבוע לקראת פתיחת התיירות באילת, צולם באדיבות סופיה ישראלמערך הבדיקות יופעל ככל הנראה החל ממחר אחר הצהריים

—-

בשעות אלו ממש, נמשכת הקמת מערך הבדיקות המיידיות באמצעות מכשירי סופיה ניידים בכניסה לאיי התיירות הירוקים הכוללים את העיר אילת ואזור עין בוקק – חמי זוהר בים המלח. המערך יופעל ככל הנראה החל ממחר (יום שלישי 17.11.2020) בשעות אחר הצהריים.

עמדות הבידוק מוקמות על ידי מפקדת אלון של פיקוד העורף, בשיתוף עיריית אילת והמועצה האזורית תמר באמצעות הטכנולוגיה של סופיה הפועלת באישור מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות.

ככל הנראה יהיו ארבע עמדות בידוק מיידיות בהן יפעלו מכשירים ניידים של סופיה, בקיבוץ יטבתה הנמצא כ-45 ק”מ צפונית לאילת, בקיבוץ נאות סמדר (שיזפון) כ-60 ק״מ צפונית לאילת, בנמל התעופה הבינלאומי על שם אילן ואסף רמון באילת וכן בדרום ים המלח באזור המלונות.

בכל אחת מתחנות הבידוק המהירות יופעלו בין 2-5 מכשירי סופיה ניידים, ככל הנראה באמצעות הפרמדיקים של מד”א, אשר יערכו בדיקות קורונה מיידיות תוך 15 דקות עם מתן תוצאה לנבדקים במקום, ללא צורך במעבדה או שינוע דגימות.

בשלב הראשון מתוכננות בכניסות לאיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח כ – 150 אלף בדיקות מיידיות, אשר יבוצעו באמצעות סופיה (Sofia), מכשיר טכנולוגי נייד פורץ דרך המאפשר לבצע כ- 40 בדיקות קורונה בשעה, אשר פותח על ידי קווידל (Quidel) אחת מחברות הציוד הרפואי הגדולות בעולם הפועלת מסן דייגו, קליפורניה.

הכנסת הטכנולוגיה החכמה של סופיה לישראל לבדיקת קורונה נעשתה לאחר פיילוט שבוצע על ידי מד”א והמעבדה המרכזית של משרד הבריאות. מתחילת השימוש במכשיר הנייד של סופיה כבר בוצעו בעזרתה כ – 70 אלף בדיקות מיידיות ובשבועות הקרובים המספר עתיד לצמוח ל-200 אלף.

לצד פעילותה של סופיה בשטח עדיין מתבצעים תהליכי תיקוף, למניעת טעויות נדירות בפרוטוקול הבדיקה ובתפעול המכשיר. בהתאם לכך עורכים המהנדסים של סופיה ישראל, ריענון של הוראות היצרן, תאגיד קווידל (Quidel) האמריקאי.

ברחבי ארצות הברית כבר פועלים כ – 55 אלף מכשירי סופיה וישראל היא המדינה הראשונה בעולם מחוץ לארה”ב שקיבלה את הטכנולוגיה. לאחרונה הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ – 2 מיליון בדיקות סופיה.

את תחום הבדיקות המהירות בישראל ואת מערך הבדיקות לקראת פתיחת התיירות באילת, מוביל סגן שר הבריאות ח”כ יואב קיש.

אלון היא מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה בהובלת פיקוד העורף, נכון להיום (16.11.2020), היא מפעילה 11 מתחמי “היבדק וסע” לבדיקות קורונה, במקומות הבאים: חורפיש, בית ג’ן, ג’דיידה-מכר, רכסים, אכסאל, לב השרון, רעננה, כפר ברא, תל אביב, גבעת זאב, אילת, אשקלון, דימונה וקרני שומרון.

מגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל נמצא בחזית הלחימה ובמניעת התפשטות נגיף הקורונה במדינת ישראל מיומו הראשון של המשבר. הפרמדיקים של מד”א נטלו עד היום כ-2.5 מיליון דגימות לקורונה במתחמי היבדק וסע, בבתי אזרחים, במוסדות סיעודיים ובבתי אבות.

= * =

מצורפות תמונות של מהנדסי סופיה ישראל מדריכים את הפרמדיקים של מד”א השבוע לקראת פתיחת התיירות באילת, צולם באדיבות סופיה ישראל.

מחפשים הקמת מערך הבדיקות המיידיות באמצעות מכשירי סופיה ניידים ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך