הסרת משקפיים בלייזר

glasses

הוא נחשב לאחד ההליכים הרפואיים הפופולאריים ביותר בעשור האחרון ולא בכדי. ניתוח לייזר להסרת משקפיים מספק מענה מצוין לרבים, הסובלים מראייה לקויה ונדרשים לענוד משקפיים לאורך כל שעות היממה או בחלקים נכבדים ממנה. יחד עם זאת, רגע לפני שעוברים ניתוח לייזר בעיניים, יש לוודא שאכן פונים אל המומחים, אל רופאים המתמחים בניתוחים מסוג זה. ניתוח הסרת משקפיים בלייזר איננו עניין של מה וכך, וגם אם נחשב לפשוט באופן יחסי, מצריך ידע רב ורמת מקצועיות גבוהה.

בדיקת התאמה מקדימה

המתעניינים בניתוח הסרת משקפיים בלייזר מחיר ועלויות, יגלו טווח רחב מאד של אפשרויות, הנקבעות על ידי המרפאה עצמה ובהתאם לפרמטרים שונים. מעבר למחיר, כדאי מאד לקחת בחשבון פרמטרים נוספים, כמו אופי התהליך עצמו, מידת ההתאמה אליו ועוד.

בדיקת התאמה לניתוח הכרחית על מנת לאפשר את הצלחתו. בדיקה זו היא אולי השלב המקדים החשוב ביותר והיא כולל בפועל שלוש בדיקות מרכזיות: בדיקת טופוגרפיה (צילום ומיפוי הקרנית), בדיקה אופטומטרית (בוחנת את חדות הראייה וכן את היציבות האופטית) ובדיקה על ידי רופא העיניים, הגורם המקצועי ביותר הבוחן את בריאותה ואת תקינותה של העין. בזכות שלוש בדיקות אלו ניתן לקבוע את מידת התאמתו של המטופל להליך הרפואי עצמו ולבחון את סוגי הניתוחים האפשריים לצורך הסרת המשקפיים.

על התהליך

לאחר שנקבע כי אכן ניתן לעבור ניתוח לייזר בעיניים מגיע היום הגדול – יום הניתוח. ניתוח הסרת המשקפיים בלייזר יכול להיעשות באחת מתוך שלוש שיטות בדרך כלל:

השיטה הראשונה – Lasik, המקובלת בתחום כשני עשורים והיא כולל יצירת כמעין מתלה, מכסה במרכז הקרנית, הרמתו, שיוף המשטח המתקבל עד לעומק הקרנית והחזרתו.

השיטה השנייה – Intral Lasik – דומה מאד לשיטה הראשונה, אך כאן כוללת שימוש בלייזר מיוחד לפיצול אותו מתלה במקום שימוש באמצעים מכניים.

השיטה השלישית – PRK – שיטה זו היא הוותיקה מתוך השלוש ומתאימה לספורטאים וכן לאנשים בעלי קרניות דקות. במהלך ניתוח זה מסיר המנתח שכבה מהקרנית, מבצע שיוף של פני הקרנית באמצעות לייזר ומניח עדשה זמנית על מנת לאפשר את צמיחתם של תאי האפיתל החדשים.

מחפשים הסרת משקפיים בלייזר ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך