הבהרת שיניים- כל מה שחשוב לדעת

woman-3498849_640

כולנו רוצים שיניים בריאות, חזקות, ובעיקר- לבנות. אין פלא שבשנים האחרונות ישנה גדילה משמעותית בטיפולים להבהרת שיניים ובתכשירים הביתיים ובמרפאות השיניים שנועדו להבטיח לנו שיניים לבנות ונוצצות למרחקים.

למרות שרוב האנשים קוראים לתהליך ‘הלבנת שיניים’ לא מדובר בהלבנתן אלא בהבהרתן ולכן המונח הנכון להשתמש בו הוא ‘הבהרת שיניים.’

צבע השיניים משתנה עם השנים:

רבים סבורים שצבע השיניים נקבע על פי השכבה החיצונית של השן-האמייל אך מדובר בטעות. צבע השן נקבע על ידי השכבה הפנימית ביותר- שכבת הדנטין. עם השנים ובהתאם להרגלי תזונה, שתייה עישון וצריכת אלכוהול- על השיניים מופיעים כתמים וכהויות אותם ניתן להבהיר בעזרת טכניקות שונות.

עם השנים שכבת הדנטין מתעבה והשכבה החיצונית של השן- האמייל נשחקת ונהיית שקופה יותר, כך הגוון של השן בולט יותר והיא נראית יותר צהובה מאשר בעבר.

שתייה מרובה של קפה, תה שחור גורם לכתמים על גבי השכבה החיצונית ומכהה את השיניים. כמו כן עישון משפיע גם הוא שכן הוא חדר דרך סדקים באמייל וגורם לשינו בצבען ולהיווצרות של כתמים.

  

איך עובדת שיטת הבהרת השיניים?

על מנת לבצע הבהרה של צבע השן יש להבהיר את שכבת הדנטין וזאת נעשה על ידי חמצון הפיגמנטים בה. 

חומרי ההבהרה השונים חודרים גם הם דרך הסדקים בשכבת האמייל ומשנים את צבע הפיגמנט וכך מתקבל גוון בהיר יותר של השן.

  

הבהרת שיניים אצל רופא שיניים בלבד:

את תהליך הבהרת השיניים חשוב לבצע במרפאת שיניים אצל רופא המכיר את התהליך ומתמצא בו ולא להתפתות למכונים ומרפאות שמבטיחים לכם שיניים לבנות לזמן רב במחיר נמוך.

הרופא משתמש בחומרי הבהרה מחמצנים בריכוז גבוה אותם הוא מורח על גבי סד אשר הותאם בדיוק למידותיו של המטופל. בזמן הטיפול חומרי ההבהרה מופעלים על ידי מנורת פלסמה או לייזר המעצימה את פעולתם. 

לאחר הטיפול הראשוני במרפאה, יקבל המטופל הוראות להמשיך להשתמש בסד במשך כשבועיים לאחר הטיפול הראשוני על מנת לשמר את התוצאה, בעוד הוא כבר יוכל לשים לב לשינויי בגוון השיניים מספר ימים לאחר הטיפול.

ברוב הטיפולים ימליץ הרופא על המשך טיפול ביתי באמצעות הסד ולא להסתפק בטיפול חד פעמי במרפאה. לאחר הטיפול תיתכן רגישות יתרה לקור וחום וההמלצה היא להשתמש במשחת שיניים לשיניים רגישות ובמי פה בהתאם. המלצה נוספת היא להימנע כמה שיותר משתיית קפאין, תה שחור וצריכת אלכוהול

  

ככל שהבהרת שיניים נהייתה יותר מבוקשת ופופולארית כך החלו לצוץ בשוק טיפוליים ביתיים ומשחות פלא למיניהן המבטיחות שיניים לבנות כבר לאחר השימוש הראשוני. חשוב לדעת שרוב משחות השיניים אינן מומלצות על ידי רופאי השיניים או מאושרות על ידי משרד הבריאות ולרוב פועלות על שכבת האמייל ופוגעות בה לטווח ארוך.

ההמלצה היא לא לבצע אף טיפול ביתי ללא ליווי של רופא מוסמך ובטח שלא להשתמש במשחת שיניים כלשהי שאין עליה אישור. כל פעולה שמבוצעת יכולה להביא לתוצאה מיידית של שיניים לבנות אמנם- אבל גם יכולה לגרום לנזק בעתיד הקרוב או הרחוק. 

הבהרת שיניים היא לא נצחית:

לא מדובר בהליך חד פעמי אלא בתהליך שיש לחזור אליו שכן כל שיטות ההבהרה מחזיקות לתקופה של כשנה עד לשלוש שנים, שלאחר תקופה זו השיניים חוזרות לגוון המקורי שלהן.

 באדיבות ד”ר ישראל בק .

מחפשים הבהרת שיניים- כל מה שחשוב לדעת ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך