הבדלים בין שאיבת שומן למתיחת בטן

תוכן ממומן

surgeon-drawing-lines-womans-abdomen-liposuction-cellulite-removal

קרדיט: FREEPIK

נשים וגברים כאחד מעוניינים לשמור על משקל תקין וליהנות מגוף מטופח ומרשים. עם זאת, גם אם אנחנו מקפידים על דיאטה, מבצעים פעילות גופנית סדירה ואוכלים נכון, עדיין יש שומנים העשויים להצטבר באזורים שונים בגופנו, בדרך כלל בגלל גנטיקה, והשומן מצטבר גם באזור הבטן וגורם למראה אסתטי שאינו מחמיא לנו.

כדי לסלק שומנים עודפים מאזור הבטן ( שומן בטני) באפשרותנו לעבור ניתוח מתיחת בטן או הליך שאיבת שומן. יש לציין כי שתי הפרוצדורות אינן מהוות חלופה לירידה במשקל, לכן אם מתכננים לבצע דיאטה דרסטית כדאי לדחות את ההליך ועדיף להתייעץ עם הרופא כדי לקבל החלטה נכונה. מה ההבדל בין שתי הפרוצדורות? איזו פרוצדורה טובה ומתאימה יותר לנו? מה המטרה של כל ניתוח ולאילו תוצאות ניתן לצפות? כל זאת ועוד בהמשך הכתבה.

ניתוח מתיחת בטן

ההליך הכירורגי הנפוץ מטפל בדופן הבטן ולא רק באזור השומן כפי שקורה בהליך שאיבת שומן. ניתוח מתיחת בטן מתמקד בשרירי הבטן, ברקמות השומן וברקמות העור באזור הבטן. בניתוח זה מהדקים את השרירים, מסירים שומן עודף ועודפי עור, וכך ניתן להשיג את המראה המרשים של בטן מתוחה, שטוחה ובעלת מראה צעיר ואסתטי יותר. יש טכניקות שונות למתיחת בטן, לדוגמה מתיחת בטן היקפית, מיני מתיחה ומתיחה קלאסית. ההליך מומלץ למטופלים הסובלים מעור רפוי, מחולשה בדופן הבטן ומעודפי שומן ועור.

שאיבת שומן

ניתוח שאיבת שומן הוא אחד מהניתוחים הפופולריים ביותר בעולם טיפולי האסתטיקה והניתוחים הפלסטיים. מטרת הניתוח היא לשאוב ולהסיר שומן עודף, הניתוח מתאים למי סובל משומן בטני עודף ומא-סימטריה במראה ובעיצוב הגוף. שאיבת שומן מתאימה בדרך כלל למטופלים שלא מצליחים להתמודד עם עודפי שומן באמצעות דיאטה ואמצעים נוספים.

יש לציין כי הניתוח אינו מרזה, אך הוא מסייע בחיטוב הגוף, למרות שההליך הכירורגי לא מביא לעיצוב בטן מתוחה.

הבדלים מרכזיים בין שני הניתוחים

צלקת לאחר הניתוח – הניתוח למתיחת בטן משאר בהכרח צלקת רחבה ובולטת יותר מאחר והרופא מבצע חתך ארוך לרוחב הבטן, לעומת שאיבת שומן שבה מבצעים חתכים זעירים בלבד כדי לשאוב את השומן הבטני. ראוי לציין כי מנתח פלסטי מומחה ומנוסה מבצע את החתף בניתוח למתיחת בטן במיקום סמוי מהעין, לכן אין להקל ראש בבחירת הרופא הפלסטי.

תקופת החלמה – ההחלמה משאיבת שומן קצרה ומהירה יותר, ניתן לחזור לשגרה לאחר כשבוע בלבד. תקופת ההחלמה מניתוח מתיחת בטן ממושכת יותר ויש לקחת חופשה לתקופה של 10 ימים עד 14 ימים.

תופעות לוואי לאחר הניתוח – הפרוצדורה למתיחת הבטן נחשבת למורכבת ולפולשנית יותר, לכן עלולים לסבול מתופעות לוואי קשות יותר בהשוואה לשאיבת שומן. תופעות הלוואי לאחר שתי הפרוצדורות דומות יחסית וכוללות בין היתר שטפי דם, היעדר תחושה באזור, כאבים, נפיחות, דימומים וזיהום תת עורי.

למי זה מתאים?

ניתוח שאיבת שומן מתאים למטופלים עם עודף משקל יחסית קל, ומטרתו העיקרית היא להסיר עודפי שומן באזורים מסוימים בבטן. ניתוח מתיחת בטן מיועד לנשים שעברו הריונות וסובלות מעודפי עור ומרפיון של שרירי הבטן, למטופלים ומטופלות לאחר דיאטה דרסטית והפחתת משקל משמעותית (למשל לאחר דיאטה כאסח או ניתוח בריאטרי), ולמי שסובל מעודפי עור מרוכזים בעיקר בחלק התחתון באזור הבטן ומתחת לטבור.

מחפשים הבדלים בין שאיבת שומן למתיחת בטן ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך