האם טיפול I-PRF הינו טיפול שחשוב לקחת בחשבון

תוכן ממומן

טיפול בהתקרחות

מטופלים רבים בתחום נשירת השיער מתקשים, לא פעם, להחליט האם לבחור בטיפול PRP או אולי לבחור בטיפול I-PRF – טיפול הנחשב לחדשני ולו עלות נמוכה לעומת ה-PRP.

על גברים ונשים הבוחנים איזה טיפול מתאים למצבם, חשוב כמובן לאתר מרפאה לה התמחות רחבה בכל סוגי הטיפולים כנגד התקרחות ונשירת שיער. זאת למול העובדה כי בתחום שיקום השיער קיימות מרפאות המציעות טיפולים שונים וזאת מבלי שיש לאותן מרפאות צוות מקצועי ומנוסה.

ישראלים רבים שחקרו אודות טיפול ה-I-PRF איתרו מרפאות בחו”ל להן הידע והניסיון במתן אותו טיפול חדשני. למול העובדה כי מדובר בטיפול הכולל מפגשים מעטים, מוביל רבם מהם להגיע למדינות כמו טורקיה בעבור אותו טיפול חדשני. טיפול שמצביע על תוצאות חיוביות.

מה בעצם טיפול ה-I-PRF?

טיפול ה-I-PRF הינו טיפול חדשני הכולל בסך הכל 2-3 טיפולים בשנה. מדובר בטיפול הנוגע לתחום של גורמי גדילה אנושיים. במסגרת אותו טיפול נלקח דם מהמטופל לתוך מבחנה סטרילית מזכוכית. המבחנה מוכנסת לצנטריפוגה בכדי להפיק את אותו I-PRF.

סיבוב המבחנות אורך בין 5-6 דקות במהירות נמוכה. סיבובן מוביל לכך שהתאים הכבדים יותר, דוגמת תאי גזע וכדוריות דם לבנות, אינם שוקעים והם יהיו חלק מחומר שיוזרק בהמשך למטופל.

עם סיום עבודת הצנטריפוגות נוצר תהליך הפרדה הכולל שתי שכבות. בשליש העליון של הנוזל נמצא את הפיברין – חומר המכיל גורמי גדילה ותאי גזע בהם ניתן לעשות שימוש. בכל מבחנה ניתן יהיה להשתמש בכמות חומר הגדולה פי שלוש ממה שהיינו מקבלים במסגרת טיפול ה-PRP ובכך יוכלו המטופלים ליהנות מתהליך אפקטיבי יותר.

ה-I-PRF מתנהג בדומה לדבק ביולוגי ולאחר מספר דקות הוא נצמד באזור הטיפול. אז גורמי הגדילה משתחררים בצורה איטית לפרק זמן של שבועיים. אותו תהליך איטי מוביל בהמשך להשפעה ממושכת של גורמי הגדילה.

ב-I-PRF קיים פי שלוש גורם הגדילה מסוג IGF-1 לעומת בהליך ה-PRP. עוד נמצא כי ה-IGF-1 יורד באופן משמעותי אצל מי שמקריח בשל סיבות גנטיות. התוספת הגבוהה של IGF-1 בתהליך ה-I-PRF תורם משמעותית לתהליך שיקום השיער לאלו הסובלים מהתקרחות תורשתית.

 

הכתבה באדיבות אתר Hair Turkey המתמחה בהשתלת שיער בטורקיה

מחפשים האם טיפול I-PRF הינו טיפול שחשוב לקחת בחשבון ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך