בדיקות הקורונה המיידיות באישור ה – FDA מגיעות למגזר העסקי

באדיבות סופיה ישראל - 12

 

עם פתיחת המשק המדורגת, המגזר העסקי מאמץ את הטכנולוגיה הניידת של סופיה, לבדיקות קורונה מיידיות עם תשובה תוך 15 דקות, באישור מנהל המזון והתרופות האמריקאי ה-FDA ומשרד הבריאות. המהלך מתבצע לאחר שכבר הושלמה הגעתם של 300 מכשירי בדיקה בהזמנת משרד הבריאות עבור בתי אבות, חדרי מיון, קופות חולים, הצבא, המשטרה ואיי התיירות הירוקים באילת ובים המלח. סופיה היא טכנולוגיה פורצת דרך, של חברת קווידל האמריקאית המאפשרת לבצע כ – 40 בדיקות בשעה, לתת תשובה מיידית לעובדים או ללקוחות הנבדקים במקום ללא תלות במעבדה. מדובר בבדיקת אנטיגן מהירה ומיידית אשר מעניקה לחברות מסחריות, מוסדות תרבות ועסקים, את היכולת להמשיך לעבוד לצד ניהול שיגרת קורונה. עלות הטכנולוגיה של סופיה היא כשליש מעלות בדיקת מעבדה (PCR) רגילה.

מערך בדיקות מהירות

ברחבי העולם בדיקות מהירות והמוניות הן ה”גיים צ’יינג’ר” של ההתמודדות העולמית עם הנגיף, לפחות עד הגעת החיסון המיוחל וככל הנראה גם אחריו. תוצאה שלילית מיידית, פירושה שזה בטוח להמשיך בשגרת העבודה כל עוד נוהגים באמצעי המיגון האחרים כמו לבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים. במידה ותתקבל תוצאה חיובית, יופנה הנבדק לבידוד בהשגחת קופת החולים שלו. רק לאחרונה קבע מחקר חדש ודרמטי של אוניברסיטת הרווארד שביצוע בדיקות מהירות יכול לצמצם משמעותית את אחוז הנדבקים. החוקרים הדגישו שמדובר בקצב מספיק גבוה כדי לחסל את המגיפה בתוך 6 שבועות. “הבדיקות המהירות למעשה מזהות מי מדבק ומי לא והן יעילות במיוחד בשלבי המחלה שבהם החולה מדבק לאחרים”, הדגיש ד”ר מייקל מינה, מרצה לאפידמיולוגיה באוניברסיטת הרווארד ואחד החוקרים במחקר החדש אשר עוסק בפתיחה מחודשת של המשק ושליטה על התפשטות הנגיף. למחקר המלא לחצו כאן. גם אירגון הבריאות העולמי ה – WHO  ממליץ על הרחבה מאסיבית של הבדיקות ברחבי העולם על ידי הגדלה מיידית של כמות ונפחי בדיקות האבחון המהירות. להצהרה המלאה לחצו כאן.

המגזר העסקי מאמץ את הטכנולוגיה

על פי הרגולציה של מערכת הבריאות, השימוש עבור המגזר העסקי, אפשרי בשני מסלולים שנועדו לתת מענה על פי היקף הפעילות. חברות גדולות יכולות לרכוש מכשיר סופיה נייד ישירות מקבוצת רימיפארם, הנציגה בארץ של חברת קווידל האמריקאית. בחברות קטנות, חדרי כושר, רשתות שיווק ומוסדות תרבות ניתן לבצע את הבדיקות באמצעות חברה לשירותי רפואה כגון סאלוס מקבוצת נובולוג או חברת הבדיקות מדיצ’ק, אשר מגיעות עם צוות רפואי ומכשירי סופיה, לאתר החברה. בימים האחרונים כבר אימצו את הטכנולוגיה של סופיה, מספר תאגידים, מיפעלי יצור וחברות היי טק. חברות נוספות נעזרו בשירות של מדיצ’ק ובינהן רשת סטימצקי, המרכז הרפואי רמת אביב הנמצא בבעלות חברת נור-מד וכן חברת מרקט מסטר להפקת פרסומות. בנוסף גם התאחדות התעשיינים, החלה בפריסת הטכנולוגיה של סופיה במפעלים חיוניים וכן ביתר העסקים חברי ההתאחדות כחלק ממערך “מגן תעשייה”.

יעל שניידמן, מנכ”ל המרכז הרפואי סאלוס מקבוצת נובולוג הסבירה כי: “חברת סאלוס, המספקת בין היתר בדיקות קורונה  רואה חשיבות רבה בקיום בדיקות באופן שוטף בכדי לאפשר למשק לחזור לשיגרה. השימוש בטכנולוגיה של סופיה מהווה עבור המעסיקים כלי לניהול סיכונים. הבדיקה מאפשרת פעילות שוטפת, כאשר בתוך רבע שעה מתקבלת תוצאה ברמת וודאות גבוהה  המאפשרת הפעלה שוטפת של העסק תוך דאגה שוטפת לבריאות העובדים או הלקוחות ויכולה לסייע לחקירות האפידמיולוגיות מול המשך ההתפרצות של הנגיף. הנגישות והזמינות של סופיה והטכנולוגיה פורצת הדרך שלה מאפשרת לנו להעניק שירות מיידי למעסיקים עבור עובדיהם.”

דורית ורדימון, מנכ”ל מדיצ’ק הדגישה כי: “בתקופה של אי ודאות עסקית השימוש בסופיה מאפשרת באופן יעיל ומיידי להחזיר את המגזר העסקי לשיגרה בטוחה לצד אילוצי הקורונה. העובדה שמדובר בבדיקת האנטיגן המהירה הראשונה בעולם לזיהוי קורונה שה – FDA  האמריקאי אישר מעניקה לנו כאן בישראל יתרון ויכולת לרתום את הטכנולוגיה החכמה לטובת העסקים בישראל בקצב מיידי. נכון שבדיקות הקורונה הרגילות הן בעלות דיוק גבוה יותר, אך בנוסף לעלות הגבוהה ביחס לטכנולוגיה של סופיה, תהליך הפענוח שלהן ממושך, כך שהנבדקים ממתינים מספר ימים והתשובות מתקבלות על חולים בדיעבד וזה כלל לא מתאים לתחום העסקי המהיר”.

=

כ – 2 מיליון בדיקות סופיה בעולם בשבוע

ברחבי ארצות הברית כבר פועלים כ – 55 אלף מכשירים, הודות לצוות המעבדות של משרד הבריאות שראה את הפוטנציאל ואימץ אותו בין הראשונים בעולם, הפכה ישראל למדינה הראשונה בעולם מחוץ לארצות הברית בה פועלת הטכנולוגיה, ללא תלות במעבדה ושינוע דגימות. לאחרונה הצטרפו עוד מדינות כמו בריטניה, צרפת, אירלנד, הולנד, דנמרק, גרמניה וסלובניה, כך שבכל שבוע כבר מתבצעות ברחבי העולם כ – 2 מיליון בדיקות סופיה.

בדיקות המוניות עם תשובה מיידית בזמן אמת

סופיה אינה מיועדת להחליף את בדיקות ה – PCR המתבצעות במעבדה אלא לשמש כמענה לבדיקות המוניות תוך ניצול יתרונות הטכנולוגיה של תשובה בזמן אמת. לבדיקת סופיה קיימים נכון להיום  96.7%  רגישות וכן 100% ספציפיות לזיהוי אנטיגן הקורונה. הכנסת סופיה לשימוש בארץ נעשתה רק לאחר אישור ה – FDA ותיקוף של מספר חודשים על ידי המעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות וכלל אלפי בדיקות. כאשר מחשבים את רגישות המכשיר בהתייחס לכלל החיוביים המאומתים בבדיקת מעבדה רגילה (PCR) – רגישות של 82.5% (סימפטומטיים 95% ואסימפטומטיים 72%). כלומר בדיקת סופיה לחולים סימפטומטיים בהשוואה לחיוביים מאומתים ב-PCR היא 95%. כך גם על פי דוח התיקוף של משרד הבריאות אשר קבע כי: “מכשיר ה-Sofia הראה ספציפיות גבוהה מאוד לנגיף הקורונה עם התאמה של 99.9%. דרישת ארגון הבריאות העולמי לבדיקות Point of care הינה רגישות של מעל 80% וספציפיות מעל 97%”. יודגש כי לצד פעילותה, עדיין מתבצעים תהליכי המשך תיקוף בשטח, במטרה למנוע טעויות נדירות בביצוע פרוטוקול הבדיקה ובתפעול המכשיר.

אחת החברות הגדולות בעולם לטובת מערכת בריאות יעילה

קווידל (Quidel) היא חברה ציבורית אמריקאית ותיקה אחת הגדולות בעולם הנסחרת בנאסד”ק. החברה הוקמה בשנת 1979 ונחשבת ליצרן מוביל של פתרונות לאבחון מדויק ומהיר של מחלות זיהומיות, כמו גם לב וכלי דם. החברה מספקת מגוון טכנולוגיות לשיפור חיי המטופלים בבתי החולים ובקהילה עם יתרונות כלכליים רבים למערכת בריאות יעילה. בשנת 1983, השיקה קווידל את בדיקת האבחון המהירה הראשונה בעולם לשפעת, בהמשך פיתחה בדיקה מהירה גם לאבחון נגיף הסארס ומאז היא מתמקדת בהשקעה במחקר ופיתוח כדי להאיץ את קצב המוצרים המתקדמים והחדשים. קווידל מיוצגת בישראל כ – 20 שנה על ידי רימיפארם, המשווקת בין היתר מוצרים רבים כגון מכשיר ובדיקות PCR, דיאגנוסטיקה מתקדמת על תאים וכן קיטים מהירים מגוונים נוספים.

 

אודות מדיצ’ק

מדיצ׳ק בדיקות הוקמה על מנת להנגיש בדיקות מהירות לכל מי שנזדקק להן. בין אם פרטים שרוצים תשובה מהירה לחששות שלהם , גופים עסקיים שצריכים תגובה להתפרצות או לחלופין גופים עסקיים שרוצים לסקור עובדים על בסיס קבוע על מנת למנוע התפרצות. לחברה צוות אחים נרחב ויכולת להגיע לכל מקום ולתת שירות מהיר ומקצועי בהיקף גדול ובזמן קצר .

לחברה שתי מרפאות המיועדות למי שמעונין בביצוע בדיקות האחת בתל אביב והשנייה בחיפה.

אודות המרכז הרפואי סאלוס מקבוצת נובולוג

סאלוס הינו המרכז הרפואי הראשון מסוגו בישראל, בו פועל מערך ייחודי של רופאים מומחים, המעניקים שירותי רפואה פרטית מותאמת אישית, בגישה חדשנית של מנוי לתוכנית ניהול רפואי אישי. המשמעות היא שכל ענייניו הרפואיים של המטופל מנוהלים ומתנהלים במקום אחד, על-ידי רופא מומחה, מתוך ראיית התמונה הרפואית המלאה של המטופל ואינטגרציה בין הצרכים הרפואיים והאישיים שלו. הרפואה המודרנית שמה דגש על רפואה מותאמת אישית ובבית המטופל. הגישה החדשנית היא ניהול תיק רפואי אישי על ידי רופא וצוות מלווה  בעלי ניסיון המנהלים את כל שירותי הרפואה הנדרשים למטופל, תוך תאום ושילוב בין הגורמים הרפואיים והמסגרות הטיפוליות השונות. השירות ניתן לכל מטופל- בריא, חולה או מבוגר, כל אחד ואחת על פי צרכיו.

מחפשים בדיקות הקורונה המיידיות באישור ה – FDA מגיעות למגזר העסקי ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך