ניתוח קיסרי פרטי

בשנים האחרונות אנו רואים עלייה משמעותי במספר הניתוחים הקיסריים המתבצעים בבתי החולים ברחבי הארץ וכן ברחבי העולם כולו.

הסיבות לכך הן רבות וקשורות פעמים רבות הן בשל עלייה במספר היולדות שנמצאות בסיכון גבוה, הן בשל עלייה בגיל היולדות, הן בשל השימוש באמצעים אבחוניים מתקדמים וחדשניים הרבה יותר המסייעים בזיהוי מצוקה עוברית או מצבים אחרים המצריכים הליך של ניתוח קיסרי ועוד. ניתוח קיסרי פרטי הוא כזה המתבצע במרפאות פרטיות על ידי רופאים המתמחים בכך והוא נקבע ומתואם מראש.

כיצד זה נעשה

המעוניינות לעבור ניתוח קיסרי פרטי המלצות על המרפאה ועל הרופא המנתח הן הכרחיות שכן הן אלו המבטיחות, בין היתר, את הצלחתו של ההליך. ניתוח קיסרי אמנם נפוץ מאד, אך בדומה לכל הליך כירורגי אחר הוא עשוי להיות מורכב מאד ומלווה בלא מעט סכנות.

ההליך עצמו נעשה תחת הרדמה אזורית, אולם במקרים מסוימים (נדירים) תחת הרדמה כללית. במהלך הניתוח הקיסרי מבצע הרופא המנתח חתך רוחבי באזור שיפולי הבטן, על מנת לבצע הפרדה בין השכבות השונות. הניתוח עצמו, ובהנחה ומתבצע באופן תקין וללא בעיות מיוחדות, הוא קצר יחסית ונמשך דקות ספורות בלבד. לאחר חילוץ התינוק, תופרים את החתך שבוצע וסוגרים אותו באמצעות סיכות מיוחדות או תפרים.

מתי יתבצע ניתוח קיסרי

נשים הבוחנות אפשרות של ניתוח קיסרי פרטי עלות יכולה להיות גורם מכריע בקבלת ההחלטה, אולם יש לקחת בחשבון פרמטרים נוספים חשובים כמו מידת מקצועיותו של הרופא המנתח וגם ניסיונו. הניתוחים הקיסריים מתבצעים במצבים שונים, אותם מגלים לעיתים במהלך הלידה עצמה ולעיתים עוד בתקופת ההיריון.

כאשר הניתוח נבחר מראש על ידי האישה ההריונית ואיננו דחוף הוא יתבצע בשבוע ה-39 לאחר התפתחותו המלאה של התינוק ובשלות ריאותיו. במקרים בהם האישה ההריונית עברה בעברה ניתוחים קיסריים, ייתכן ויומלץ לה לעבור בשנית ניתוח קיסרי, כאשר ישנו חשש כי לידה נרתיקית רגילה תגרום לדימום חזק (קורה במקרים של שליית פתח) וכן במצבים בהם העובר גדול מאד (מעל ל-4.5 קילו).

 


מחפשים ניתוח קיסרי פרטי ?

מחפשים רופא/מנתח?

פורטל מדיקלו הינו בלוג על רפואה ומשמש גם כאינדקס רופאים והמכיל תכנים בתחומי הבריאות, רפואה משלימה מונחי רפואה ומידע על מחלות מכל סוג כמו כן גם תרופות. המידע אשר נמצא באתר, התמונות וכל התכנים המופיעים במדיקלו נועדו למטרת אינפורמציה בלבד ואינם מהווים המלצה רפואית, חוות דעת או תחליף להתייעצות עם מומחה. שימוש בפורטל מדיקלו אינו מחליף ייעוץ רפואי ואף רצוי כי המשתמש והגולש ילכו לקבלת ייעוץ על ידי גורם רפואי מוסמך